Объект 430 - Средний танк (Україна) 1960
Танковий двигун 5ТД
Сімейство 5ТД - 5-циліндрові, 2-тактні, багатопаливні дизелі, з високим наддувом, рідинним охолодженням, безпосереднім уприскуванням палива, протилежно рухомими поршнями, горизонтальним розташуванням циліндрів (діаметр циліндра - 120 мм / хід поршня - 2 х 120 мм), що мають потужність - 700...1050 к. с.
ТТХ
Застосування - Т-64 (5ТДФ) / 5ТДФМ - Т-55 + Т-64БМ + БМ Булат / Т-72 (5ТДФМА).
Потужність (к. с.) - 700 (5ТДФ) / 850 (5ТДФМ) / 1050 (5ТДФМА).
Питома витрата палива (г/е.к.с.г) - 158 (5ТДФ) / 160 (5ТДФМ) / 153 (5ТДФМА).
Маса (кг) - 1040.
Габарити (мм) - 1413 x 955 x 581.
Тактико-Технічні Характеристики (Об'єкт 430)
Класифікація Об'єкт 430
- Танк.
- Середній.
Колісна формула - гусеничний.
Стан - на озброєння, прийнятий, не був.
Розробник - ХКБМ (1955-1960 роки).
Виробник - Завод № 75 (ХЗТМ).
Виробництво - 1960 рік.
Кількість виготовлених бронемашин - 5 одиниць.
Вага Об'єкт 430
Бойова маса - 35,48 тонн.
Габаритні характеристики Об'єкт 430
Довжина (по корпусу) - 6048 мм. (Довжина (з гарматою вперед) - 8785 мм.)
Ширина (по корпусу) - 3120 мм.
Висота (по даху вежі) - 2160 мм.
Дорожній просвіт - 435 мм.
Подоланні перешкоди Об'єкт 430
Підйом - ? градусів.
Рів - ? метрів.
Стінка - ? метрів.
Брід - ? метрів.
Силовий агрегат Об'єкт 430
Марка двигуна - ХКБМ. (Модель (Тип) - 5ТД.)
Тип двигуна - дизельний (турбований). (Робочий об'єм - ? мм.)
Циліндри - O5 (2-тактний).
Максимальна потужність - 580 к. с. (426,6 кВт) при ? об/хв.
Питома потужність - ? к. с. / тонну.
Система охолодження - рідинна.
Трансмісія Об'єкт 430
Складається - дві планетарні коробки зміни передач (двосторонній відбір потужності від двигуна).
Ходова частина Об'єкт 430
Підвіска - індивідуальна, торсіонна.
Опорні котки - 6 одиниць / борт.
Підтримуючі катки - 3 одиниць / борт.
Провідні катки - ?.
Напрямні катки - ?.
Скорость передвижения Об'єкт 430
- по шоссе: 55 км/ч. (Запас хода - 450 (600) км.) (Запас палива - 738 літрів (основний паливний бак) / 355 літрів (додатковий паливний бак))
- по пересеченной местности: ? км/ч. (Запас хода - ? км.)
- на плаву: не плаває.
Наибольшая скорость - 55 км/ч.
Бронювання Об'єкт 430
Броня - протиснарядна / комбінована.
Корпус: лоб (верх) - 120 мм / 60 градусів, лоб (низ) - 120 мм / 55 градусів, борт (верх) - 55 мм / 50 градусів, борт (низ) - 80 мм / 0 градусів, корма (верх) - ? мм / ? градусів, корма (низ) - ? мм / ? градусів, днище - ? мм, дах - ? мм.
Башта: лоб - 212 мм / 30 градусів (205 мм / 35 градусів / 189 мм / 44 градусів), борт - 170 мм / 35 градусів (150 мм/ 40 градусів / 135 мм/45 градусів / 130 мм/50 градусів), корма - ? мм / ? градусів, дах - ? мм / ? градусів.
Екіпаж - 4 осіб.
Озброєння Об'єкт 430
Основне озброєння - 100-мм нарізна гармата Д-54ТС (боєкомплект - 50 снарядів).
Додаткове озброєння - 7,62-мм курсовий кулемет СГМТ (боєкомплект - 3000 патронів) і 14,5-мм зенітний кулемет КПВТ (боєкомплект - 300 патронів).
Прилади прицілювання Об'єкт 430
Засоби зв'язку Об'єкт 430
Радіостанція - Р-113.
Танковий переговорний пристрій - ?.
Додаткове обладнання Об'єкт 430
- відсутнє.
Модифікації Об'єкт 430
Об'єкт 432 - Середній танк (Україна) 1962
Т-64 - український (радянський) середній танк. Був створений, в Конструкторському Бюро Харківського Заводу імені Малишева (Харків, Україна). Рік прийняття на озброєння - 1967 р.

Історія створення та виробництва Т-64
Розробка - 1960-1962 роки.
Виробництво - 1963-1968 роки (Об'єкт 432 Серійний / Т-64).
Кількість вироблених машин - 1198 одиниць (Об'єкт 432 Серійний / Т-64).
Роки експлуатації - 1967-19??.
Оператори - СРСР.
У 1950-х роках (друга половина), в СРСР, почалися роботи, по створенню нового середнього танка, який, зміг би замінити, танки Т-54 і Т-55. Єдиним підприємством, яке могло б впоратися з цим завданням, було Конструкторське Бюро Харківського Заводу імені Малишева. Результатом проведеної роботи, став середній танк Об'єкт 430, який, на жаль, суттєвого відриву, від тактико-технічних характеристик танків Т-54 і Т-55, не дав.
У 1960 році, Міністерство Оборони СРСР, видав нове тактико-технічне завдання, на розробку нового середнього танка, а через деякий час (17 лютого 1961 року), було випущена - постанова ЦК КПРС і Ради міністрів СРСР № 141-58.
В 1961 році, був готовий ескізний проект, середнього танка Т-64 (Об'єкт 432) і розроблена, вся технічна документація, для його виробництва.
В цьому ж році, був виготовлений, перший ходовий макет танка Об'єкт 432. За основу, конструктора КБ ХЗіМ, взяли шасі танка Т-55, але з катками малого діаметра і гусеницями з резино-металевими шарнірами.
У 1962 році, була виготовлена, перша партія середніх танків Об'єкт 432 (до 1963 року, було зроблено, шість досвідчених машин). Досвідчені зразки, були відправлені на полігон, для проходження державних випробувань. В результаті проведених досліджень, був виявлений ряд дефектів і на озброєння, Об'єкт 432, не був прийнятий.
У 1963 році, харківські конструктори, не дивлячись на невдачу, продовжували вдосконалювати своє дітище. Результатом копіткої роботи, стало створення середнього танка Об'єкт 434 (Т-64А). Основною відмінністю цієї машини від попередньої, стала установка, нової 125-мм гладкоствольної гармати.
У цьому ж, 1963 році, приймається рішення, про організацію серійного виробництва танка, по технічній документації Об'єкт 432. Зроблені машини, спрямовувалися у війська, де виявлялися різні дефекти, після чого, на заводі-виготівнику (Завод № 75), їх усували.
30 грудня 1966 року, після проведених випробувань, постановою ЦК КПРС і Ради міністрів СРСР № 982-321, середній танк Об'єкт 432, був прийнятий на озброєння РА, під позначенням Т-64.


Статистика виробництва танка Т-64 (Об'єкт 432): 1963 рік - 6 одиниць; 1964 рік - 90 одиниць, 1965 рік - 160 одиниць, 1966 рік - 294 одиниці, 1967 рік - 330 одиниць, 1968 рік - 318 одиниць.

Конструкція Т-64
Основні характеристики
Екіпаж - 3 людини.
Тип броні - комбінована (сталь / склопластик / сталь).
Бойова маса - 36000 кг.
Довжина (по корпусу) - 6428 мм. (Довжина (c гарматою вперед) - 8948 мм.) (Довжина (c гарматою вперед) - 9280 мм.)
Ширина (щитки) - 3415 мм.
Ширина (по гусеницях) - 3270 мм.
Висота (по даху вежі) - 2154 мм.
База - 4008 мм.
Колія - 2730 мм.
Дорожній просвіт (основне днище) - 500 мм.

Броньовий корпус Т-64
Філософія бронювання корпусу:
- Верхній лобовий лист - 80-мм сталева броня середньої твердості;
- Середній лист - 105-мм листи склотекстоліту;
- Підпірний лист (на внутрішній стороні) - 20-мм сталева броня середньої твердості.
Бронювання корпусу: лоб (верх) - 80 + 105 + 20 мм / 68 градусів, лоб (низ) - 80 мм / 61 градус, борт (верх) - 56-80 мм / 0 градусів, борт (низ) - 20 мм / 32 градусів, корма (верх) - 50 мм / 0 градусів, корма (низ) - 20 мм / 48 градусів, днище - 20 мм, дах - 16-45 мм.
Дистанція непробиття лобової проекції машини (при стрільбі 105-мм снарядами NATO: APDS-T і HEAT.) - 500 метрів.
Ослаблення проникаючої радіації - у 16 разів. Ослаблення проникаючої радіації (на зараженій місцевості) - у 18 разів.
Система захисту від Зброї Масового Ураження - колективна.
Датчик системи захисту від Зброї Масового Ураження - ДП-3Б і РБЗ-1М.

Башта Т-64
Вежа машини - виконана з литої броні середньої твердості (лобова частина і борти (у секторі 35 градусів) - містили комбіновані вставки у вигляді порожнини, заповненої алюмінієвим сплавом).
Бронювання вежі: лоб - 90 + 150 + 90 мм (Еквівалент - 600-675 мм) / 10-50 градусів, борт - 118-80 + 300-180 + 170-180 мм / ? градусів, корма - 65 мм / 2 градуса, дах - 45 мм / 78 градусів.

Озброєння Т-64
Основне озброєння: 115-мм гладкоствольна гармата Д-68 (2А21). Заряджання: роздільне, гільзове. Боєкомплект - 37 снарядів. (Тип артилерійського пострілу - роздільно-гільзовий, з гільзою (що частково згорає).) Гармата оснащена механізмом заряджання ? (гідромеханічний (з постійним кутом заряджання), конвеєр - 30 снарядів).
Максимальний кут вертикального нахилу - +14 градусів.
Мінімальний кут вертикального нахилу - -6 градусів. (Кут зниження на корму танка - -4 градусів.)
Кут горизонтального нахилу - 360 градусів.
Дальність стрільби - 4 км.
Стабілізатор танкового озброєння - 2-х площинний 2Є18.

Додаткове озброєння: 7,62-мм спарений кулемет ПКТ (6П7). Боєкомплект - 2000 патронів.
(7,62-мм автомат АК-47 (Боєкомплект - 2000 патронів.) / 26-мм сигнальний пістолет СПШ (Боєкомплект - 12 сигнальних патронів.) / 10 гранат Ф-1)

Засоби спостереження і зв'язку Т-64
Засіб прицілювання: монокулярний танковий приціл-далекомір ТПД-43Б (мав незалежну стабілізацію поля зору, по вертикалі); прилад спостереження командира - перископічний комбінований ТКН-3 (освітлювач приладу командира - ОУ-3ГК) / два ТНП-160; прилад спостереження навідника - ВНМ; прилад спостереження механіка-водія - призмовий ТНПО-168 / три призмових ТНПО-160 (нічний прилад спостереження механіка-водія - перископічний інфрачервоний ТВН-2БМ).
Гіропівкомпас - ГПК-59.
Додатковий засіб прицілювання: перископічний інфрачервоний нічний приціл ТПН-1.432 (освітлювач приладу командира - Л-2АГ).

Засіб зв'язку: УльтраКороткоХвильова радіостанція Р-123 (дальність дії - 20 км). (Танковий переговорний пристрій - Р-124.)

Двигун Т-64
Силова установка: рядний 5-циліндровий 2-тактний турбопоршневий дизельний двигун 5ТДФ. Потужність двигуна - 700 к. с. Питома потужність - 19,4 к. с./тонну.

Характеристики двигуна 5ТДФ
Виробник - Завод № 75.
Тип - дизельний.
Турбонагнітач - в наявності.
Об'єм - 13570 см3.
Максимальна потужність - 515 кВт (700 к. с.) при 2800 об/хв.
Максимальний крутний момент - 2050 Н·м (169 кгс·м) при 2000 об/хв.
Експлуатаційні частоти обертання двигуна - 2200-2800 об/хв.
Мінімальна частота обертання колінчастого валу двигуна - 800 (1000) об/хв.
Конфігурація - R5.
Місткість внутрішніх баків - 815 літрів.
Місткість зовнішніх баків - 330 літрів.
Витрата палива (у змішаному циклі) - 300-450 літрів / 100 км.
Витрата палива (по заміській дорозі) - 170-200 літрів / 100 км.
Діаметр циліндра і хід поршня - 120 мм / 120 мм.
Ступінь стиснення - 16,5.
Застосовується масло (замінник) - М16ІХП3.
Місткість масляного бака - 82 літрів.
Місткість додаткового бака - 45 літрів.
Тиск масла в двигуні (на експлуатаційних частотах) - 1,5 кгс/см2.
Температура масла (рекомендована) - 80-90 градусів за Цельсієм.
Температура масла (допустима) - 75-115 градусів за Цельсієм.
Система охолодження - рідинна / закрита / з примусовою циркуляцією / з эжекционным охолодженням.
Заправна ємність - 65 літрів.
Температура (рекомендована) - 80-90 градусів за Цельсієм.
Температура (допустима) - 75-100 градусів за Цельсієм.
Частота максимальних оборотів - 3250 об/хв.
Порядок роботи циліндрів - 1-4-2-5-3.
Маса двигуна - 1050 кг.
Рекомендована марка палива - ДЗ (дизельне паливо), ДЛ (дизельне паливо), ДА (дизельне паливо).

Трансмісія Т-64
Трансмісія (механічна, планетарна), складалася з двох бортових коробок зміни передач (вага - ліва (693 кг) / права (705 кг)), в яких були фрикційні елементи.
Зчеплення: ?.
Коробка зміни передач: механічна (7 передач - вперед, 1 передача - назад).
Застосовується масло (замінник) - МТ-8(п).
Загальна місткість системи - 40 літрів.
Тиск масла в системі гідрокерування - 10-17 кгс/см2.
Тиск масла в магістралі - 2-2,5 кгс/см2.

Двигун і трансмісія, розташовані в моторно-трансмісійному відділенні (МТВ). Об'єм МТВ - 2,4 м3.

Ходова частина Т-64
Підвіска - індивідуальна, торсіонна (незалежна).
Кількість опорних катків (по одному борту) - шість (двохбандажних), мали внутрішню амортизацію (перший, другий, шостий - мали гідравлічні телескопічні амортизатори).
Діаметр опорного катка - 550 мм.
Кількість підтримуючих котків (по одному борту) - два (одинбандажних), мали внутрішню амортизацію.

Гусенична стрічка - РМШ.
Тип шарніра - паралельний.
Кількість траків - 78.
Ширина трака - 540 мм.
Крок - 164 мм.
Маса трака - 17,3 кг.
Маса однієї стрічки - 1350 кг.
Маса ведучого колеса - 2 х 172 кг. (Розташування провідних коліс - заднє.)
Маса направляючого колеса - 2 х 97 кг. Тип амортизації направляючого колеса - без амортизації.
Маса опорного катка - 12 х 108 кг. Тип амортизації опорного катка - внутрішня.
Маса підтримуючого катка - 8 х 11,6 кг. Тип амортизації підтримуючого катка - внутрішня.
Система підресорювання - індивідуальна / торсіонна / з гідравлічними амортизаторами.
Розташування торсіонних валів - співвісно.
Амортизатори - телескопічні гідравлічні.
Розташування амортизаторів на підвісках - 1 / 6 або 1 / 2 / 6.
Маса амортизатора - 24 кг.

Питомий тиск на ґрунт - 0,815 кг/см2.
Подоланний підйом - 30 градусів. (Максимальний кут крену - 30 градусів.)
Преодолеваемая стінка - 0,8 метрів.
Подоланний рів - 2,85 метрів.
Подоланний брід - 1 метр.
Подоланний брід (з підготовкою) - 5 метрів (ОПВТ).

Найбільша швидкість (по шосе) - 45-55 км/год (maximum - 65 км/год). Найбільша швидкість (по пересіченій місцевості) - 30-40 км/год.
Розрахункові швидкості: 7,95 км/год - перша передача; 14,76 км/год - друга передача; 18,65 км/год - третя передача; 23,3 км/год - четверта передача; 32 км/год - п'ята передача; 44,3 км/год - шоста передача; 65 км/год - сьома передача; 4,55 км/год - задній хід.
Запас ходу (по шосе) - 550-650 км. Запас ходу (по пересіченій місцевості) - 250-370 км.

Електрообладнання Т-64
Акумуляторні батареї - 4 х 12СТ.70М.
Стартер-генератор - СГ-10.
Реле-регулятор - Р-10ТМ.
Обертовий контактний пристрій - ВКУ-330.1.

Протипожежне обладнання Т-64
Тип - автоматичне.
Кількість балонів - 3.
Тип вогнегасної рідини - Склад 3,5.
Кількість термодатчиків - 8.
Тип датчиків - ТД-1.
Ручний вогнегасник - ОУ-2 (одна одиниця).

Додаткове обладнання Т-64
Засоби маскування - ТДА.
Обладнання ОПВТ - знімне / дві труби. (Маса комплекту обладнання - 83 кг.)

Бойове застосування Т-64
У вересні 1967 року, 243 середніх танка Т-64, брали участь, у навчаннях Дніпро - Дніпро-67.

Оцінка бойової машини

Модифікації Т-64
Об'єкт 003 - Середній танк (Україна)
Об'єкт 004 - Середній танк (Україна)
Об'єкт 278 - Середній танк (Україна)
Об'єкт 289 - Середній танк (Україна)
Об'єкт 432 (Т-64) - Середній танк (Україна) 1967
Об'єкт 432 Прототип - Середній танк (Україна) 1962
Об'єкт 432 Серійний - Середній танк (Україна) 1963
Об'єкт 432 Ходовий Макет - Ходовий макет середнього танка (Україна) 1961
Об'єкт 432Р - Середній танк (Україна)
Об'єкт 434 - Основний бойовий танк (Україна)
Об'єкт 436 - Середній танк (Україна)
Об'єкт 619В - Середній танк (Україна)
Об'єкт 772 - Ракетний танк (Україна/СРСР)
Об'єкт 775 - Ракетний танк (Україна/СРСР)
Т-64 - Середній танк (Україна) 1967
Т-64А - Основний бойовий танк (Україна)
Т-64Р - Основний бойовий танк (Україна)
Т-64Т - Середній танк (Україна)

Машини на базі Т-64
МТ-Т - Багатоцільовий транспортер-тягач (Україна)
Об'єкт 70 - Плаваючий середній транспортер (Україна)
Об'єкт 429 - Багатоцільовий транспортер-тягач (Україна)
Об'єкт 429А - Гусеничне шасі (Україна)
ПТС-2 - Плаваючий середній транспортер (Україна)
Объект 430 (Объект 432 - Т-64)
Годы разработки Объект 430 - 1955-1960 гг.
Боевая масса Объект 430 - 35480 кг.
Экипаж Объект 430 - четыре чел...
Габаритные размеры Объект 430: длина С пушкой вперед - 8785 мм; длина по корпусу - 6048 мм; ширина - 3120 мм; высота - 2160 мм; дорожный просвет - 435 мм.
Бронирование Объект 430 - комбинированное противоснарядное: лоб корпуса (мм) - 120/60 (верх) / 120/55 (низ); борт корпуса (мм) - 55/50 (верх) / 80/0 (низ); лоб башни (мм) - 212/30 (верх) / 205/35 (центр) / 189/44 (низ); борт башни (мм) - 170/35 (верх) / 150/40(135/45) (центр) / 130/50 (низ).
Вооружение Объект 430 - 100-мм нарезная танковая пушка Д-54ТС . боекомплект 50 выстрелов / 14.5-мм зенитный пулемет КПВТ . боекомплект 300 патронов / 7.62-мм курсовой пулемет СГМТ . боекомплект 3000 патронов.
Двигатель Объект 430 - дизель 5ТД . 5-цилиндровый . 2-тактный . жидкостного охлаждения + наддув.
Мощность Объект 430 - 580 л. с.
Колея Объект 430 - 2570 мм.
КОЛЕСНАЯ БАЗА Объект 430 - 4437 мм.
ПОДВЕСКА Объект 430 - индивидуальная торсионная.
Максимальная скорость Объект 430 - 55 км/ч.
Запас топлива Объект 430 - 738 литров (основной топливный бак) / 355 литров (дополнительный топливный бак).
Запас хода Объект 430 - 450...600 км.
Радиостанция Объект 430 - Р-113.


Історія створення Объект 430
К середине 1950-х годов, танки первого, послевоенного, поколения, к которым относились - Семейство средних танков Т-44 / Т-54А // Семейство тяжелых танков ИС-3 / ИС-3М / Т-10 - не соответствовали, новым требованиям, ведения боевых действий.
8 июня 1955 года, предприятие НТК ГБТУ МО СССР (Научно-Технический Комитет Главного БронеТанкового Управления Министерства Обороны СССР), выдало - тактико-технические требования - предприятиям - Завод № 75 (ХЗТМ - Харьковский Завод Тяжелого Машиностроения) / ХКБМ (Харьковское Конструкторское Бюро по Машиностроению)... ...украинские предприятия, должны были, создать, принципиально новый средний танк, который превосходил бы, все существовавшие, на тот момент времени, танки (средние / тяжелые) - по вооружению / по динамическим характеристикам / по уровню защиты.
В 1960 году, предприятие Завод № 75 (ХЗТМ - Харьковский Завод Тяжелого Машиностроения), изготовило, несколько опытных образцов Объект 430.
Средний танк Объект 430, был произведен В количестве - пять единиц (две единицы - участвовали, в заводских испытаниях / три единицы - участвовали, в полигонных (приемочных) испытаниях).


Виробництво Объект 430
Отсутствовало...

Конструкція Объект 430
Средний танк Объект 430, был выполнен, по классической компоновочной схеме: отделение управления - спереди; боевое отделение - посередине; моторно-трансмиссионное отделение - сзади.
Экипаж среднего танка Объект 430, насчитывал - четыре человека (в башне, находились, трое / в корпусе, находился, один).


Броньовий корпус Объект 430
Корпус среднего танка Объект 430 - сварной (изготовлен ИЗ катаной стальной брони).
Передний лобовой лист - трехгранный with большие углы наклона, толщиной 120 мм.
Борта корпуса - ? ...предусматривали - надгусеничные ниши.
Днище (противоминное) - корытообразной формы*.
Системное оснащение среднего танка Объект 430 - ОПВТ / ПАЗ with нагнетатель + противорадиационный подбой / ППО автоматического типа / ТДА многоразового действия.

* Согласно - тактико-технические требования, предприятия НТК ГБТУ МО СССР (Научно-Технический Комитет Главного БронеТанкового Управления Министерства Обороны СССР).

Башта Объект 430
Башня среднего танка Объект 430 - литая, полусферической формы (изготовлена ИЗ катаной стальной брони).
Толщина брони башни - 260 мм (лоб) / 200 мм (борт).
Крыша башни - ? ...изготовлена ИЗ катаной стальной брони ~ оснащена - командирская башенка (слева) with прибор слежения командира + вращающаяся верхняя часть С люком / башенка заряжающего (справа) with турель зенитного пулемета + вращающаяся верхняя часть С люком.


Озброєння Объект 430
Основное вооружение среднего танка Объект 430 - 100-мм нарезное танковое орудие Д-54ТС оснащенное - эжекционное устройство / стабилизатор танкового вооружения (тип - Метель) - двухплоскостной / механизм выброса стреляных гильз.
Бронепробиваемость танкового орудия Д-54ТС - сквозное поражение бронелист(а), толщиной 160 мм С расстояния - 2000 метров... ...при начальной скорости снаряд(а) - 1015 (м/с)...
Вспомогательное вооружение среднего танка Объект 430 - 7,62-мм курсового пулемета СГМТ; 7,62-мм спаренного пулемета СГМТ; 14,5-мм зенитного пулемета КПВТ.


Засоби спостереження і зв'язку Объект 430
Приборы прицеливания среднего танка Объект 430 - дневной прицел-дальномер ТПД-43 / нестабилизированный ночной прицел ТПН-1 + инфракрасная подсветк(а).

Двигун Объект 430
Силовая установка среднего танка Объект 430 - оппозитный пятицилиндровый турбопоршневой двухтактный дизельный двигатель 5ТД (580...600 л. с.), поперечного расположения*.
Размещение систем обслуживания - над двигателем... ...образован - второй ярус МТО (Моторно-Трансмиссионное Отделение)...
* Применение оппозитного двигателя (5ТД) - позволило снизить, высоту корпуса - НА 600 мм...

Трансмісія Объект 430
Трансмиссия среднего танка Объект 430 - TWO планетарные коробки перемены передач with двухсторонний отбор мощности от двигателя.

Ходова частина Объект 430
Ходовая часть среднего танка Объект 430 - двенадцать стальных опорных катков уменьшенного диаметр(а) С колпаками ИЗ легких сплавов / шесть поддерживающих роликов.
Подвеска среднего танка Объект 430 - торсионная С индивидуальными внутренними торсионами, расположенными - внутри корпуса.
Гидравлические амортизаторы, размещались - первый узел подвески / шестой узел подвески.


Бойове застосування Объект 430
Отсутствовало...

Оцінка бойової машини Объект 430
Н. Д.

Модифікації Объект 430
Н. Д.

Сравнение, среднего танка Объект 430, с однотипными БМ
M47 Patton 2 / M48 Patton 3 / M48A1 Patton 3 / M48A2 Patton 3 / M60 Patton / T95 / Centurion Mk.3 (FV4007) / Centurion Mk.5 / Centurion Mk.6 / Centurion Mk.7 / Centurion Mk.8 / Centurion Mk.9 (FV4015) / Centurion Mk.10 (FV4017) / Centurion Mk.11 / Centurion Mk.12 / Centurion Mk.13 / AMX-30 / Leopard 1 / Strv.103 / Pz.58 / Pz.61 / ST-A1 / ST-A2 / ST-A3 / ST-A4 / Type 59 (WZ-120) / Vijayanta

  Год Разработчик Боевая масса Экипаж Пушка Боекомплект Доп. Вооружение Двигатель Скорость
M47 Patton 2                  
M48 Patton 3                  
M48A1 Patton 3                  
M48A2 Patton 3                  
M60 Patton                  
T95                  
Centurion Mk.3 (FV4007)                  
Centurion Mk.5                  
Centurion Mk.6                  
Centurion Mk.7                  
Centurion Mk.8                  
Centurion Mk.9 (FV4015)                  
Centurion Mk.10 (FV4017)                  
Centurion Mk.11                  
Centurion Mk.12                  
Centurion Mk.13                  
AMX-30                  
Leopard 1                  
Strv.103                  
Pz.58                  
Pz.61                  
ST-A1                  
ST-A2                  
ST-A3                  
ST-A4                  
Type 59 (WZ-120)                  
Vijayanta                  

Роман І. Цвєтков - Объект 430 (Объект 432 - Т-64). 2015.

Evolution of medium tank Объект 430: Объект 430Объект 432Т-64

В 1960 году, был изготовлен, опытный средний танк Объект 430, разработанный, легендарным украинским предприятием ХКБМ (Харьковское Конструкторское Бюро по Машиностроению - г. Харьков / Украина).
Конструкционные особенности: 5-цилиндровый 2-тактный дизельный двигатель 5ТД (мощность - 580 л. с.); 5-ступенчатые бортовые коробки перемены передач (малогабаритные) - две единицы; боевая масса - 35,48 тонн; бронирование - комбинированное многослойное (объем - 10 м3); объем МТО (Моторно-Трансмиссионное Отделение) - 2,6 м3; опорные катки (амортизация - внутренняя / диаметр - малый / диски - алюминиевый сплав) - 2 х 6; торсионы - укороченные.
Всего, было изготовлено - пять единиц.
В 1962 году, был изготовлен, опытный средний танк Объект 432, являвшийся, дальнейшим развитием, концепции - средний танк, оснащенный, комбинированной многослойной броней.
Конструкционные особенности: 5-цилиндровый 2-тактный дизельный двигатель 5ТДФ (мощность - 700 л. с.); 115-мм гладкоствольная пушка ? (заряжание - раздельно-гильзовое); автоматический механизм заряжания (экипаж - три человека); бронирование - комбинированное многослойное.
Всего, было изготовлено - шесть единиц.
В 1964 году, был изготовлен, (первый) серийный средний танк Объект 432, принятый на вооружение СА (1967 г.), под обозначением - Т-64.
Конструкционные особенности: автоматический механизм заряжания - впервые в мире; комбинированное многослойное бронирование - впервые в мире (серийный); система защиты от оружия массового поражения - впервые в мире.
Всего, было изготовлено - 90 (1964 г.) + 160 (1965 г.) + 294 (1966 г.) + 330 (1967 г. - Т-64) + 318 (1968 г. - Т-64) = 1192.