Aston Martin DB7 Vantage GT (First Generation) `2002 - ÑïîðòÊóïå (Âåëèêîáðèòàíèÿ) 1994
 
 

Ê.Ò.Õ. ñïîðòèâíûõ àâòîìîáèëåé Aston Martin DB7 (First Generation)

Model Years Displacement Gearbox Peak power Peak torque Top speed Acceleration time
0–100 km/h (0-62 mph)
DB7 I6 Coupe 1994–1999 3,228 cc (197.0 cu in) 5-speed manual
4-speed automatic
340 PS (250 kW; 335 hp) at 5,500 rpm 361 lb⋅ft (489 N⋅m) at 3,000 rpm 266 km/h (165 mph) (manual)
257 km/h (160 mph) (automatic)
5.7 seconds (manual)
6.9 s (automatic)
6.4 seconds (automatic MY97)
DB7 I6 Volante 1996–1999 3,228 cc (197.0 cu in) 5-speed manual
4-speed automatic
340 PS (250 kW; 335 hp) at 5,500 rpm 361 lb⋅ft (489 N⋅m) at 3,000 rpm 249 km/h (155 mph) 6.0 seconds (manual)
6.6 sdconds (automatic)
DB7 V12 Vantage Coupe 1999–2003 5,935 cc (362.2 cu in) 6-speed manual
5-speed automatic
420 PS (309 kW; 414 hp) at 6,000 rpm 400 lb⋅ft (542 N⋅m) at 5,000 rpm 296 km/h (184 mph) (manual)
266 km/h (165 mph) (automatic & limited)
5.0 seconds (manual)
5.1 seconds (automatic)
DB7 V12 Vantage Volante 1999–2003 5,935 cc (362.2 cu in) 6-speed manual
5-speed automatic
420 PS (309 kW; 414 hp) at 6,000 rpm 400 lb⋅ft (542 N⋅m) at 5,000 rpm 266 km/h (165 mph) (limited) 5.1 seconds (manual)
5.2 seconds (automatic)
DB7 V12 Vantage GT Ç ÌÊÏ 2002–2003 5,935 cc (362.2 cu in) 6-speed manual 435 PS (320 kW; 429 hp) at 6,000 rpm 410 lb⋅ft (556 N⋅m) at 5,000 rpm 296 km/h (184 mph) 5.0 seconds
DB7 V12 Vantage GT Ç ÀÊÏ 2002–2003 5,935 cc (362.2 cu in) 5-speed automatic 420 PS (309 kW; 414 hp) at 6,000 rpm 400 lb⋅ft (542 N⋅m) at 5,000 rpm 266 km/h (165 mph) (limited) 5.1 seconds

ÒÅÑÒ-DRIVE`S

AutoGEN.pl - Piotr Talik - 29.06.2008
W 1999 roku niezwykle piękny Aston Martin DB7 został wreszcie dowartościowany o porządny silnik V12 rozwijający moc 420 koni. To uczyniło z Vantage naprawdę świetny samochód łączący wspaniały styl, komfort i niezłe osiągi. W tej ostatniej materii można by jednak coś poprawić, przynajmniej do takiego wniosku doszli inżynierowie z Wysp. Zaraz po ukończeniu prac nad Vanquishem zabrali się za poczciwego DB7 tak, aby z mocnym akcentem zakończyć produkcję tego jakże szacownego modelu. Akcentem tym było jakże wymowne "GT".
Z zewnątrz zmiany w stosunku do Vantage są niewielkie, lecz mogą kłuć w oczy. Należy sobie bowiem zadać pytanie czy takie sportowe akcenty jak tylny spojler typu "kaczy kuper" czy też wykończenie wlotu powietrza chromowaną siatką pasują do tak eleganckiego nadwozia? Nawet jeśli odpowiedz na to pytanie jest negatywna, to śpieszę z dobrą wiadomością - tych nowych akcentów jest na tyle mało, że nijak nie są w stanie spaskudzić pięknego nadwozia. Natomiast nowe felgi zasługują na najwyższą ocenę - idealnie komponują się z delikatną linią auta.
Wewnątrz samochodu nie zaszły praktycznie żadne zmiany. To ten sam dobry DB7 z pięknymi, białymi zegarami, morzem skóry i śladowymi ilościami plastiku. Pewną nowością jest zastosowanie ozdóbek z modnego karbonu i nowych, nieco głębszych, sportowych siedzeń.
Nazwa GT obiecuje sportowe osiągi, ale słowo sportowe dla Astona nie oznacza tego samego, co dla Ferrari. Oczywiście samochód jest szybszy od Vantage, jednak znacznie wolniejszy od konkurencji z Włoch. Moc 6-litrowego V12 wzrosła do 435 koni (przyrost o zaledwie 15). Ponadto zastosowano nowe, dwutalerzowe sprzęgło. Samochód był dostępny z 6-biegową skrzynią manualną lub automatem, w tym drugim przypadku nazwa auta brzmiała DB7 GTA.
Gdyby jeszcze DB7 nieco schudł, niestety stało się odwrotnie. Aston waży aż 1800 kg, czyli zdecydowanie za dużo. Na szczęście silnik dysponuje potężnym momentem obrotowym, który jest w stanie nadać tej masie całkiem niezłe przyspieszenie. DB7 GT to jednak nie tylko mocniejszy silnik, ale mocno zmodyfikowane podwozie. Sama konstrukcja pozostała bez zmian - każde koło jest utrzymywane przez podwójny wahacz a odpowiednią amortyzację zapewniają sprężyny śrubowe i amortyzatory. Zawieszenie zostało obniżone i utwardzone, co zdecydowanie poprawiło prowadzenie. Co ciekawe każdy właściciel dowolnego DB7 mógł zlecić zamontowanie zawieszenia z GT w swoim samochodzie.
DB7 GT, który występował tylko w wersji coupe to ostatnie wcielenie tego niezwykle udanego samochodu, który wszyscy zapamiętają jako jedno z najpiękniejszych superaut. Wielu z niecierpliwością czekało na jego następcę i chyba każdy przyzna, że warto było. Piękny DB7 został zastąpiony przez jeszcze ładniejszy, a co najważniejsze dużo nowocześniejszy model DB9.

UKŁAD NAPĘDOWY
Silnik spalinowy - V12
Położenie - przód
Pojemność - 5935 cm³
Moc - 441 KM
Moment obrotowy - 556 Nm
Napęd - tył
Skrzynia biegów - manual / 6
WYMIARY
Masa - 1800 kg
Długość - 4692 mm
Szerokość - 1830 mm
Wysokość - 1243 mm
Rozstaw osi - 2591 mm
Rozstaw kół (przód/tył) - 1536 mm/1540 mm
Opony przód - 245/40 ZR 18
Opony tył - 265/35 ZR 18
Zbiornik paliwa - 89 l
OSIĄGI
0-100 km/h - brak danych
Prędkość maksymalna - 298 km/h