Subaru B11S Concept `2003 - Спортивный автомобиль (Япония)
HW100 - 45000
UAW55 - 105000
RRW100 - 175000
PKRR - 7500
 

Subaru (Япония) Субару B11S (Subaru B11S)

Концепт-кар, который привезла в Женеву японская компания Fuji Heavy Industries, производящая легковые автомобили марки Subaru, по мнению многих обозревателей стал сенсацией выставки. Его дизайн, в котором легко угадываются элементы многих современных автомобилей, впервые был разработан не в Японии, а в Европе. В работе участвовала испанская фирма Fuore Design International, выполнявшая в свое время заказы для Audi, SEAT, Mitsubishi. Цель разработки - определить новый фирменный облик будущих серийных моделей в рамках активного сотрудничества со специалистами концерна General Motors. Что же получилось? Облицовка радиатора в форме архаичного овала, знакомые по моделям Mazda распашные двери при отсутствии центральной стойки кузова, мощнейшие арки колес, крышка багажника, напоминающая аналогичное дизайнерское решение на BMW серии 7 - все это не свидетельствует о высоком вкусе авторов проекта. Эклектичный облик автомобиля, бесспорно, приковывал внимание публики. Однако та ли эта «магистральная дорога», по которой стоит идти разработчикам новых Subaru? Достаточно большой и тяжелый автомобиль с габаритами 4785х1935х1370 мм и базой 2800 мм может «похвастаться» только двигателем и коробкой передач. Новейший оппозитный 6-цилиндровый мотор благодаря двум турбокомпрессорам при рабочем объеме 3,5 л развивает мощность 400 л.с. при 6400 об/мин. Максимум крутящего момента в 550 Н.м остается неизменным в диапазоне 3600-4000 об/мин. Новинкой также является 5-ступенчатая автоматическая коробка передач с раздаточной коробкой, распределяющей крутящий момент по осям в соотношении 35:65.

КАТАЛОГ ЗА РУЛЕМ 2004 - CD (Электронное издание)

 

Subaru B11S

Subaru B11S
Overview
Manufacturer - Subaru
Production - 2003 (Concept)
Designer - Kiyoshi Sugimoto . Fuore Design Int'l
Body and chassis
Class - Sports car
Body style - 4-door fastback/quad coupé
Layout - F4
Powertrain
Engine - 3.0 L EZ flat-6 twin turbo
Transmission - 6 speed automatic
Dimensions
Wheelbase - 2,800 mm (110.2 in)
Length - 4,785 mm (188.4 in)
Width - 1,935 mm (76.2 in)
Height - 1,370 mm (53.9 in)
Curb weight - 1,580 kg (3,483 lb)

The Subaru B11S was a concept sports coupe made by Subaru, introduced at the 2003 Geneva Motor Show.
Design
The model number "B11S" derives from B (for Boxer, referring to Subaru's horizontally-opposed engines), 11 (indicating a premium class), and S (for Sportive). The B11S featured four doors in a quad coupe arrangement, with the rear doors hinged at the rear in a manner similar to the Mazda RX-8 and Saturn Ion.
The B11S was styled by a team led by Kiyoshi Sugimoto, with initial guidance provided by freshly-promoted President Kyoji Takenaka. Sugimoto had previously designed the first-generation Subaru Legacy before heading the Subaru Design Department. Fuore Design International, led by Erwin Leo Himmel, was retained in a consulting design role.
Design elements created for the B11S, including the airplane-inspired grille, were intended to be carried into production vehicles. Andreas Zapatinas, Chief Designer of Advanced Design for Subaru, stated in an interview that "if you were to step back from the B11S and blur your eyes, that gives an indication of Subaru's future look", elaborating that "innovation, courage and individuality" would inform future Subaru designs.
Technical
The B11S features a 3.0 L (183 in3) flat-6 twin-turbo engine with a peak output of 294 kW (394 hp) at 6,400 RPM and 550 N⋅m (406 lbf⋅ft) from 3,600 to 4,800 RPM. The 6-speed automatic transmission features Subaru's "Variable Torque Distribution" system, where the torque split between front and rear axles is distributed by a center differential and electronically controlled clutch. Torque is split 35% to the front and 65% to the rear under normal driving conditions.

The Subaru B11S displayed at the 2003 IAA (Frankfurt)
Subaru B11S at IAA in 2003
B11S interior view with the doors open

wikipedia.org (en)