ABT R8 (Type 42) `2007 - Спортивный автомобиль (Германия) 2006 | |
|
150 000 € |
ТЕСТ-DRIVE`S
AutoGEN.pl - Przemysław Rosołowski - 05.02.2008
Z wyróżnieniem się spośród tłumu za kierownicą
Audi R8 raczej żadnych problemów być nie powinno. Od każdej reguły można jednak
znaleźć wyjątki i także w przypadku tak charakterystycznego auta jak R8
niektórzy mogą kwestionować jego wyjątkowość. Na przeciw tym podobnym
wątpliwościom oscylującym na niedostępnych dla zwykłego zjadacza chleba
poziomach abstrakcji coraz częściej wychodzą tunerzy. W przypadku supercoupe
spod znaku czterech pierścieni na największą uwagę zasługuje chyba propozycja
niemieckiego Abt.
Bawarski tuner z Kempten plany wzięcia się za R8 ogłosił już w kwietniu 2007
roku, wypuszczając przy tej okazji rendery soczyście pomarańczowej wizji.
Planowane zmiany poza odważnym pakietem nadwoziowym obejmować miały między
innymi założenie 20-calowych felg oraz podniesienie mocy silnika o 110 koni
mechanicznych aż do 530 KM, co skutkować miałoby spadkiem przyspieszenia do
setki do zaledwie 3,9 sekund i prędkością maksymalną rzędu 317 km/h. Na deser
zostawiono odniżenie masy niektórych elementów konstrukcji oraz system
pozwalający na regulację wysokości zawieszenia oraz ciśnienia i skoku
amortyzatorów. W ten sposób Abt chciało wywindować R8 tam, gdzie od początku
powinno być jej miejsce: między Ferrari F430, Lamborghini Gallardo i
najmocniejsze wariacje Porsche 911.
Premierę auta zapowiedziano na jesień, ale rzeczywista prezentacja miała miejsce
pod koniec listopada na salonie w Essen. W kwestiach stylistycznych spełniono
niemal wszystkie założenia a lista zmian, jakie zaszły w wyglądzie jest naprawdę
długa. Z tyłu z oryginału pozostały właściwie tylko lampy. Zmieniono cały pas,
który pierwotnie obejmował kraty wylotów powietrza i rejestrację, którą
przesunięto teraz na sam dół i otoczono karbonowym panelem zabarwionym na
czerwono. Zmieniono także dyfuzor i aranżację czterech końcówek układu
wydechowego a na klapie zamontowano wydatny spoiler. Łagodniej potraktowano
przód. Zmieniono kształt grilla i bocznych wlotów powietrza, w które wstawiono
po dwa, pionowe żeberka w miejsce trzech poziomych (pierwotne plany zakładały
pojedyncze, poziome żebra oraz karbonową maskę, którą ostatecznie pozostawiono
bez zmian). Żeberka podobnie jak panel z tyłu i środkową część przedniego
spoilera zabarwiono na czerwono. Ten sam kolor znajdziemy w całkowicie
przemodelowanych bocznych wlotach powietrza tuż za drzwiami. Zmieniono także
kształt progów. Większość elementów składających się na cały body kit wykonano z
włókien węglowych oraz wzmacnianego nimi plastiku, dzięki czemu masa całego
samochodu uległa nieznacznemu zmniejszeniu.
Abt dodało od siebie jeszcze oryginalne, 20-calowe felgi, sportowe zawieszenie z
nowymi sprężynami, układ hamulcowy z tarczami o średnicy aż 380 milimetrów a
także maty pod nogi oraz wielofunkcyjną, obszytą skórą kierownicę. A gdzie
turbodoładowanie? Gdzie dodatkowe 110 KM mocy? Nie ma. Abt nie wiedzieć czemu
ograniczyło się właściwie jedynie do wyglądu auta...
Klient w granicach rozsądku może wybrać dowolne, dwukolorowe malowanie nadwozia
a także indywidualnie dobrać pakiet nadwoziowy. Za 238 euro tuner pokryje felgi
dowolnym lakierem. Koszt samych felg to 861 euro za przednią i 1000 euro za
tylną dla wersji matowych oraz odpowiednio 1000 i 1071 euro dla felg
polerowanych. Cena całego pakietu wraz z wliczonym podatkiem i kosztem testu
sprawnościowego to 46,4 tysiące euro. R8 po udanej "operacji" można odebrać
bezpośrednio w siedzibie tunera w Kempten (za symboliczną opłatą auto może być
dostarczone bezpośrednio do klienta).
UKŁAD NAPĘDOWY
Silnik spalinowy - V8
Położenie - centralne
Pojemność - 4163 cm³
Moc - 420 KM
Moment obrotowy - 430 Nm
Napęd - 4 koła
Skrzynia biegów - sekw. / man. (6)
WYMIARY
Masa - brak danych
Długość - brak danych
Szerokość - brak danych
Wysokość - brak danych
Rozstaw osi - 2650 mm
Rozstaw kół (przód/tył) - 1632 mm/1595 mm
Opony przód - 245/30 R 20
Opony tył - 305/25 R 20
OSIĄGI
0-100 km/h - brak danych
Prędkość maksymalna - brak danych