Maserati Quattroporte Bellagio Fastback Concept (M139: #1/4) `2008 - СпортУниверсал (Италия) 2008 | |
|
ТЕСТ-DRIVE`S
AutoGEN.pl - Przemysław Rosołowski - 05.05.2008
Kwiecień 2008, konkurs piękności w Villa
d'Este. Do gry po ponad czterdziestu latach powraca słynna, włoska firma
nadwoziowa - Carrozzeria Touring Superleggera. Od roku 1926 począwszy przez
blisko 40 lat pod jej szyldem projektowano i produkowano nadwozia oraz
wytrzymałe a zarazem superlekkie ramy nośne (na własnej technologii o nazwie
Superleggera) dla takich koncernów jak Alfa Romeo, BMW, Lancia, Aston Martin,
Maserati, Fiat, Lamborghini i Ferrari. Z jedną z tych firm powiązano także
powrót. A konkretnie z modeńskim Maserati.
W pięknych ogrodach posiadłości Villa d'Este zaprezentowano od razu dwa równie
piękne modele: coupe w stylu retro A8 GCS Berlinetta Touring bazujące na
Maserati GranTurismo oraz nowoczesne kombi Bellagio Fastback Touring oparte na
limuzynie Quattroporte, które z miejsca weszło do "produkcji" na specjalne
zamówienie.
Bellagio Fastback adresowane jest do wszystkich miłośników sportowej jazdy,
którzy rządaliby jednocześnie dużej funkcjonalności i pojemności od swojego
pojazdu - czegoś, w co bez problemu mogliby upchać swoje walizki, narty, kije
golfowe czy też strzelby i naprzykrzających się delikwentów sprzątniętych przy
ich pomocy i uciec szybko z miejsca zdarzenia. Bellagio Fastback ma sprawdzać
się w każdej z powyższych sytuacji.
Przestrzeń bagażowa po złożeniu tylnych oparć osiąga długość aż 1,8 metra i może
być fabrycznie ukształtowana według życzeń klienta (na przykład dodatkowe
schowki czy ścianki podziałowe). Także według życzeń zamawiającego może być od
razu dedykowana jednej tylko roli: minibarku, chłodni lub placu zabaw dla dzieci
czy domowych czworonogów.
Na zewnątrz auta poza dodaniem zgrabnego bagażnika z delikatnie zarysowanym
spoilerem i szpiczastymi, bocznymi szybkami pojawiły się także zmodyfikowane
wloty powietrza przed drzwiami i zupełnie nowe felgi. Obręcze łączące w sobie
elementy ze stopów aluminium i nierdzewnej stali opracowała firma Borrani, która
w swoim czasie przez 20 lat dostarczała felgi do Ferari a w ostatnich latach
została wykupiona przez grupę Zeta Europe. Ten sam koncern wskrzesił Touring
Superleggerę.
Pod spodem Bellagio Fastback skrywa nie naruszoną mechanikę Maserati
Quattroporte (oraz dodatkowe 50 kilogramów masy własnej). A to oznacza między
innymi V8 o mocy 400 koni mechanicznych, które z miejsca stawiają auto wśród
najszybszych kombi świata. Oczywiście mocą nie ma co się równać z 580-konnym
Audi RS6 Avant, ale niemiecka maszynka z fabrycznym kagańcem przy 250 km/h
pozostaje bezbronna wobec 275 km/h, przed którymi eleganckiego Włocha nie hamuje
nic poza zbyt ostrymi zakrętami.
Jeśli jest się już w miarę szczęśliwym posiadaczem Quattroporte, ale do pełni
szczęścia brakuje większego bagażnika można zgłosić się z tym problemem
bezpośrednio do studia Touring lub do Rossocorsy, mediolańskiego dealera
Maserati. Gdy już wybierzemy materiały, kolory i aranżację nowej przestrzeni
auta będziemy mogli brać udział w jego budowaniu na każdym etapie. Finałem
będzie zawieszenie uskrzydlonego "T", symbolu Touringa, na tyle pojazdu. Cena
modyfikacji uzależniona będzie od tego, co klient sobie zażyczy oraz od wersji
auta bazowego.
UKŁAD NAPĘDOWY
Silnik spalinowy - V8
Położenie - przód
Pojemność - 4244 cm³
Moc - 401 KM
Moment obrotowy - 451 Nm
Napęd - tył
Skrzynia biegów - manual / 6
WYMIARY
Masa - 1980 kg
Długość - 5052 mm
Szerokość - 1895 mm
Wysokość - 1438 mm
Rozstaw osi - 3064 mm
Rozstaw kół (przód/tył) - 1582 mm/1595 mm
Opony przód - 245/40 ZR 19
Opony tył - 285/35 ZR 19
Zbiornik paliwa - 90 l
OSIĄGI
0-100 km/h - 5.2 s
Prędkość maksymalna - 275 km/h
Średnie spalanie - 18.9 l/100km