Audi A2 Concept `2011 - Хетчбэк (Германия)
HW100 - 45000
UAW55 - 105000
RRW100 - 175000
PKRR - 7500
 

A2 Concept (2011)
At the Frankfurt Motor Show in September 2011, Audi exhibited an entirely electric concept car, the A2 concept, previewing an expected new A2 production model. The superstructure made largely from aluminium, additional parts in Carbon Fibre-Reinforced Polymer, and other construction techniques restrain the weight to only 1,150 kg.
A lithium-ion battery placed between the floor holds 24 kWh of usable charge. An electric motor is transversely mounted at the front of the vehicle, the electric motor delivers through the front wheels and uses a single-speed transmission. The vehicle will also incorporate shift-by-wire, brake-by-wire and steer-by-wire contactless technology, and LED matrix technology for the headlights and tail lights.
In June 2012, the UK's Car Magazine reported that Audi had put the electric A2 project on hold indefinitely, following disappointing European sales of other EVs, like the Nissan Leaf & Mitsubishi i-MiEV, and a projected retail price of over €40,000.
It was reported that, according to the director of e-mobility and sustainability strategy at Audi of America, the A2 electric concept was not a developmental prototype with a test program, but a one-off concept car to be shown at auto shows.
Technical specifications (2011 A2 concept)
Engine - Transmission - Maximum Power - Maximum Torque - Top Speed - Acceleration 0-100 km/h (0-62 mph) - Battery capacity and Range - Charge Time - Weight
Electric Motor - 1 Speed - 85 kW (59 kW Continuous) - 270 Nm (160 Nm Continuous) - Limited to 150 km/h (93 mph) - 9.3 s - 31 kWh 200 km (124 Miles) - 4 hours (240 V) 1.5 hours (400 V) - 1,150 kg

2011 Audi A2 concept car

wikipedia.org (en)

Попытка возрождения (2008-2013)
В ноябре 2008 года на тот момент глава Audi Руперт Штадлер впервые высказался о возобновлении разработки преемника для Audi A2. В декабре 2009 года появились официальные сведения о разработке модели A2 второго поколения. Было заявлено, что модель будет построена на одной платформе с Audi A1. В марте 2010 года появились слухи о том, что новое поколение выйдет на рынок в 2014 году, однако позднее эту дату отложили до 2016 года.
В июне 2011 года стало известно, что на Франкфуртском автосалоне 2011 года будет представлен концепт будущей модели. Это действительно произошло в сентябре 2011 года, когда на вышеупомянутой выставке прошла презентация концепта будущей модели. Модель является электромобилем - передние колеса приводятся в движение поперечно установленным электромотором мощностью 116 л.с, а в качестве источника энергии используется литий-ионный аккумулятор емкостью 31 кВт·ч, расположенный в полу. По данным Audi, вес концепта составляет 1150 кг благодаря кузову, построенному из алюминия (как и у оригинальной модели) и углеродного волокна. Зарядка занимает не более 4 часов. Audi утверждает, что запас хода составляет 200 км, а разгон до 100 км/ч занимает 9,3 секунды. Максимальная скорость - 150 км/ч. Передняя подвеска - типа MacPherson, задняя - торсионная балка.
В январе 2013 года стало известно об отмене выпуска модели второго поколения.

Концепт 2011 года

wikipedia.org (ru)