Богдан-2251 1G `2016 - Санітарний автомобіль (Україна) 2016
HW100 - 45000
UAW55 - 105000
RRW100 - 175000
PKRR - 7500
Богдан-2251

Богдан-2251 - санітарний автомобіль розроблений корпорацією «Богдан» на основі китайського Great Wall Wingle 5 і призначений для вивозу поранених з медичних підрозділів військової ланки до госпіталів/лікувальних закладів та надання у разі необхідності медичної допомоги пораненим за базовим та І рівнем в процесі евакуації.

Богдан-2251
Виробник - корпорація «Богдан»
Роки виробництва - 2016-
Колісна база - 3050 мм
Довжина - 5475 мм
Ширина - 1950 мм
Висота - 2490 мм
Вага - 3720 кг
Споріднені - Great Wall Wingle 5 / Богдан-2351
Подібні - УАЗ-452

Історія
Корпорація «Богдан» виконувала контракт, укладений 2016 року з Міністерством оборони України щодо постачання новітніх санітарних автомобілів Богдан-2251 в інтересах Збройних сил України. З 2016 року спецавтомобіль поступив на службу до військових медиків ЗСУ.
У Міністерстві оборони оприлюднили, що число нових санітарних автомобілів, які прийдуть на зміну застарілим УАЗ «буханка» (або «таблетка») до кінця 2017 року, становитиме 130 автомобілів.
В реальності, з першої партії у 100 автомобілів ЗСУ прийняли за якістю лише 50. У січні 2018 року член Ради волонтерів при Міністерстві оборони України Валентина Варава піддала критиці конструкцію автомобіля, повідомивши, що з 50 доставлених на фронт машин 25 довелося ремонтувати або повертати назад на завод. За її словами, медики не хочуть використовувати цей автомобіль, тому що він сильно трясеться й дуже нестійкий.
Досвід застосування виявив поширену проблему - паливна система не витримує низької якості пального, що не відповідає стандарту EN 590 через домішки води та механічних часток та некваліфіковане обслуговування. Це призводить до виходу з ладу машини вже через 5-8 тис. км пробігу, але ремонтувати машини доводиться за державні кошти. Зламалася приблизно половина з 50 «Богданів», які були відправлені в зону бойових дій на сході України.
Станом на 2017 рік був складений список з 50 необхідних покращень автомобіля. За словами Олександра Ляпуна, паливна система не може бути змінена, яка у більшості випадків виходить з ладу через використання неякісного палива.
14 березня 2018 року у Києві робоча група прийняла рішення щодо внесення близько 20 змін у конструкцію та відповідну технічну документацію для вирішення проблемних питань експлуатації автомобілів Богдан-2251.
У липні 2018 року Корпорація «Богдан» презентувала оновлену та поліпшену версію санітарного автомобіля. Техніка отримала понад десяток вдосконалень.
Санітарні автомобілі «Богдан-2251» взяли участь у параді до Дня Незалежності України 24 серпня 2018 року у Києві. Вони пройшли Хрещатиком у складі колони техніки.
У вересні 2018 року «Богдан» відправив до Збройних сил України понад сто одиниць автомобільної техніки у рамках виконання державного оборонного замовлення. До цієї партії увійшли і оновлені Богдан-2251.
У січні 2019 року компанія підписала нові контракти із Міністерством оборони на постачання санітарних машин «Богдан-2251».
У листопаді 2019 року НАБУ здійснювало перевірку закупівель цих автомобілів у 2015-2019 роках, з'ясовуючи причини вартості, яка вважалася надмірною. У квітні 2021 року ДБР провело обшуки у корпорації «Богдан» через підозру в завищенні вартості цього товару і постачанні у підрозділи ЗСУ в особливий період неякісної продукції. Сам завод-виробник збанкрутував у липні 2021 року.

Конструкція
На основі першого досвіду використання в конструкцію автомобіля була внесена низка змін. Поставлені в серпні 2018 року мали такі особливості.
Шасі: вдосконалено паливну систему автомобіля, додано фільтр з водовідведенням, задній міст дообладнаний стабілізатором поперечної стійкості.
Екстер'єр: автомобілі обладнано проблисковими маячками та пристроєм для подачі спеціального звукового сигналу, змінилася конструкція «кунгу».
Кабіна: встановлений переговорний пристрій між медичним відділенням та водієм, з'явилася можливість регулювання підсвічування шкали приладів, можливість відміни обов'язкового блокування дверей під час руху.
Медичний відсік: обладнаний автономною системою опалення, зменшено кількість місць для перевезення поранених лежачі з 4 до 3, встановлено штатні кронштейни під крапельниці, рейки для ношів уніфіковано з натівськими зразками, модернізовано механізм їх фіксації, верхня полиця відтепер відкидається лише до горизонтального положення.

Тактико-технічні характеристики
Загальні характеристики:
Базове шасі: Great Wall Wingle 5
Колісна формула: 4х4
Повна конструктивна маса: не більше ніж 3720 кг (повністю заправленого, укомплектованого виробами медичного призначення, водієм-санітаром, двома медпрацівниками, пораненими, вантажем)
Екіпаж: 3 чол.
Поранені (хворі), що транспортуються:
лежачи на ношах: 4
лежачи на ношах + сидячи 2+4
тільки сидячи: 8
Кількість осіб для перевезення (в тому числі, водій-санітар та два медпрацівники): не більше ніж 11
Основні габаритні розміри шасі, не більше ніж:
довжина: 5475 мм
ширина: 1950 мм
висота (по люку): 2490 мм
Габаритні розміри медичного салону, не менше ніж:
довжина: 2400 мм
ширина:1750 мм
висота: 1500 мм
дорожній просвіт: не менше ніж 187 мм
Двигун: тип чотиритактний, чотирициліндровий, рядний, дизель з турбонаддувом, рідинного охолодження
Медичне обладнання:
Ноші санітарні типу 11-2200 (ГОСТ 16940-89): 4 шт.
Інгалятор кисневий типу КІ-4М: 1 шт.
Набір медичних шин для верхніх та нижніх кінцівок: 2 компл.
Апарат портативний для штучного дихання типу АДР-2 або ДП 10.02: 1 шт.
Рюкзак з медичною комплектацією: 1 шт.
Гачки для розміщення систем інфузійної терапії: 4 шт.

Оператори
Україна: 350 в ЗСУ, станом на початок 2021 року.
У 2017 році для потреб медичної служби Збройних Сил поставлено 100 санітарних авто «Богдан».
Протягом 2018 року отримано 101 автомобіль, за серпень 2018 року корпорація «Богдан» передала ЗСУ близько 50 одиниць конструкційно оновлених санітарних автомобілів, а в листопаді того ж року - достроково виконала контракт на виготовлення та постачання санітарних автомобілів Богдан-2251 до медичних підрозділів Збройних Сил України.
149 автомобілів отримано ЗСУ протягом 2019 року.

Матеріал з Вікіпедії