Chevrolet 210 (2 G.) `1955 - Легковой автомобиль (США)
HW100 - 45000
UAW55 - 105000
RRW100 - 175000
PKRR - 7500
 

Second generation (1955-1957)

Second generation
Overview
Production - 1955-1957
Body and chassis
Body style - 4-door sedan / 2-door coupe / 2-door hardtop / 4-door hardtop (1956-57) / 2-door wagon / 4-door wagon
Powertrain
Engine - 235 cu in (3.9 L) OHV I6 / 265 cu in (4.3 L) OHV V8 / 283 cu in (4.6 L) OHV V8
Transmission - 3-speed manual / 2-speed automatic

1955
The 1955 model year marks the introduction of a new chassis and the debut of the small block V8. The center door frame was beefed up for more safety. Brakes were 11-inch (280 mm) drums. The Two-Ten buyer was free to choose any powertrain option available. The ammeter and oil pressure gauges were changed to warning lights.
This was the second Chevrolet to have a V8 engine installed. The first one was the Series D introduced in 1917 - before Chevrolet joined General Motors - and built for two years.
Engines
235 in3 "Blue Flame" I6 rated at 123 hp (92 kW) (manual transmission)
265 in Turbo-Fire OHV V8 rated at 162 HP (121 KW)
265 in Turbo-Fire OHV V8 rated at 180 hp (134 KW) Optional
Transmissions
3-speed Synchromesh manual
3-speed Synchromesh manual with overdrive unit
2-speed Powerglide automatic
1956
Engine choices remain the same except they were now rated with higher power output. The 265 cu in (4.3 L) V8 was available in three versions. The I6 had a new unified build no matter the transmission.
Engines
235 in3 "Blue Flame" I6 rated at 140 hp (104 kW)
265 in3 "Turbo-Fire" OHV V8 rated at 170 hp (127 kW)
265 in3 "Turbo-Fire" OHV V8 with quad barrel carburetor rated at 210 hp (157 kW)
265 in3 "Turbo-Fire" OHV V8 with dual-quad barrel carburetors rated at 225 hp (168 kW)
Transmissions
3-speed Synchromesh manual
3-speed Synchromesh manual with overdrive unit
2-speed Powerglide automatic
1957
New for 1957 was the optional 283 cu in (4.6 L) small-block V8 engine. There were three versions of this engine with conventional carburetors, as well as a fuel injected option.
The Two-Ten shared the wedge-shaped side trim with the Bel Air, but unlike the Bel Air (which had the wedge filled with an aluminum trim panel) the Two-Ten's wedge was painted either body color, or top color with the optional two-tone paint package. "Chevrolet" in script was mounted inside the wedge.
Engines
235 in3 "Blue Flame" I6 rated at 140 hp (104 kW)
265 in3 "Turbo-Fire" OHV V8 rated at 162 hp (121 kW)
283 in3 "Super Turbo-Fire" OHV V8 rated at 185 hp (138 kW)
283 in3 "Super Turbo-Fire" OHV V8 with 4 barrel carburetor rated at 220 hp (164 kW)
283 in3 "Super Turbo-Fire" OHV V8 with dual 4 barrel carburetors rated at 270 hp (201 kW)
283 in3 "Super Turbo-Fire" OHV V8 with Rochester Ram-Jet fuel injection rated at 283 hp (211 kW)
Transmissions
3-speed Synchromesh manual
3-speed Synchromesh manual with overdrive unit
2-speed Powerglide automatic
Turboglide variable-speed automatic
Today
Today, the Bel Air series of Chevrolets from 1953 to 1957 are far and away the most desirable models for collectors. However, Two-Ten models do have appeal, especially the 1953 convertible (very rare), the Del Ray Club Coupe with its upgraded vinyl interior, and the Sport Coupe hardtops of 1953 and 1955-57. Other models are less valuable, but again, can be purchased for less money than Bel Airs, for Chevrolet collectors on a budget. Unlike the One-Fifty series, Two-Tens do sport a fair amount of chrome trim and de luxe interior appointments, making them attractive and comfortable.

Chevrolet 150
Chevrolet Bel Air
Chevrolet Nomad
Chevrolet Tri-Five

1956 Chevrolet Two-Ten 2-Door Sedan
1955 Chevrolet 210 2-Door Sedan
1955 Chevrolet Two-Ten 4-Door Sedan, blue with white top
1955 Chevrolet 210 2-Door Station Wagon
1956 Chevrolet Two-Ten 2-Door Sedan
1956 Chevrolet Two-Ten 4-Door Sedan
1956 Chevrolet Two-Ten Sport Coupe
1956 Chevrolet Two-Ten Station Wagon
1956 Chevrolet Two-Ten Delray Club Coupe
1957 Chevrolet Two-Ten 2-Door Sedan
Fuel injected engine in 1957 Chevrolet Two-Ten 2-Door Sedan
1957 Chevrolet Two-Ten 4-Door Sedan

wikipedia.org (en)

1955 год

Второе поколение
Общие данные
Производитель - Chevrolet
Годы производства - 1955-1957
Дизайн и конструкция
Тип кузова - 4‑дв. седан . 2‑дв. купе . 4‑дв. универсал
Компоновка - переднемоторная, заднеприводная
Chevrolet Deluxe {} Chevrolet Biscayne

В 1955 году появляется новое шасси и легендарный V8-двигатель с маленькой головкой блока. По желанию покупателя, на 210 устанавливаются любые доступные силовые агрегаты.
Двигатели
235 куб. дюймов «Blue Flame» рядный шестицилиндровый мощностью 123 л. с. (МКПП)
235 куб. дюймов "Blue Flame рядный шестицилиндровый мощностью 136 л. с. (МКПП)
265 куб. дюймов «Turbo-Fire» OHV V8 мощностью от 162 до 180 л. с. (опционально)
Трансмиссии
3-ступенчатая механическая синхронизированная;
3-ступенчатая механическая синхронизированная с овердрайвом;
2-ступенчатая автоматическая Powerglide.
1956 год
Выбор двигателей остаётся прежним, но моторы V8 265 куб. дюймов стали более мощными, а рядные шестицилиндровые ставились на любые трансмиссии.
Двигатели
235 куб. дюймов «Blue Flame» рядный шестицилиндровый мощностью 140 л. с.
265 куб. дюймов «Turbo-Fire» OHV V8 мощностью 170 л. с.
265 куб. дюймов «Turbo-Fire» OHV V8 с четырёхкамерным карбюратором мощностью 210 л. с.
265 куб. дюймов «Turbo-Fire» OHV V8 с двухкамерным карбюратором мощностью 225 л. с.
Трансмиссии
3-ступенчатая механическая синхронизированная;
3-ступенчатая механическая синхронизированная с овердрайвом;
2-ступенчатая автоматическая Powerglide.
1957 год
В 1957 году введён V8-двигатель объёмом 283 куб. дюйма с маленькой головкой блока. Серия 210 получает моторы с впрыском топлива, устанавливавшиеся только на заказ. Сбоку располагается клиновидный орнамент, как у Bel Air, но в отличие от последней, он не был отделан алюминием, а окрашивался в цвет кузова или другой цвет в случае двухцветной окраски.
Двигатели
235 куб. дюймов «Blue Flame» рядный шестицилиндровый мощностью 140 л. с.
265 куб. дюймов «Turbo-Fire» OHV V8 мощностью 162 л. с.
283 куб. дюймов «Super Turbo-Fire» OHV V8 мощностью 185 л. с.
283 куб. дюймов «Super Turbo-Fire» OHV V8 с четырёхкамерным карбюратором мощностью 220 185 л. с.
283 куб. дюймов «Super Turbo-Fire» OHV V8 с четырёхкамерным карбюратором мощностью 270 л. с.
283 куб. дюймов «Super Turbo-Fire» OHV V8 с топливным инжектором Rochester Ram-Jet мощностью 283 л. с.
Трансмиссии
3-ступенчатая механическая синхронизированная;
3-ступенчатая механическая синхронизированная с овердрайвом;
2-ступенчатая автоматическая Powerglide;
Автоматическая Turboglide.

Chevrolet 210 1955 года, 2-дверный седан с крышей белого цвета
Chevrolet 210 1955 года
Chevrolet 210 1956 года, 2-дверный седан
Chevrolet 1956 года 2154 Sport
Chevrolet 2154 Sport Coupe 1956 года
Chevrolet 210 2-дверный седан 1957 года

wikipedia.org (ru)