Veritas RS 3 Concept `2000 - Гоночный автомобиль (Германия) 2000 | |
UkTEUr - 555445775000
|
Niektórzy lubują się w porównywaniu samochodów do cielesnego atrybutu
męskości, którego czterokołowe maszyny miałyby być przedłużeniem. Ile jest w tym
prawdy nie wiadomo, ale co jakiś czas ukazują się auta, które pozwalają takim
teoriom odżywać na nowo. Ich zwolennikom zapewne spodobałby się niejaki Veritas
RS III, którego 4,5-metrowa sylwetka wysoka na niespełna 97 centymetrów może
przywodzić jednoznaczne skojarzenia...
Marka ta to wytwór niemieckich ziem powołany do życia przez pracowników BMW. W
latach 1947-53 zbudowano 250 sportowych aut (inne źródła podają tylko 75), z
których najbardziej znanym był Veritas-BMW Rennsport Spyder. W roku 1953 upadłą
firmę przejęło BMW, ale do produkcji samochodów nie wracano przez długie
dziesięciolecia. Veritas wyspecjalizował się po pewnym czasie w produkcji łodzi.
Pierwszy samochód tej marki zaprezentowano po długiej przerwie w 2000 roku na
salonie samochodowym w Essen. Był nim właśnie RS III, nawiązujący agresywną
stylistyką przywodzącą na myśl w przedniej części auta drapieżną rybę do
oryginalnych modeli marki z lat pięćdziesiątych.
Awangardowy roadster powstał z myślą o jednym i nie było nią z pewnością
nadrabianie zaległości natury, która poskąpić mogła ewentualnym właścicielom
budulca gdy przyszło do kreowania niektórych partii ciała. RS III mieści w
domyśle tylko kierowcę (miejsce dla pasażera jest zakryte) i to tylko dla niego
adresowane jest auto, razem z którym miałby czerpać maksymalną przyjemność z
jazdy. To ostatnie z pewnością dostarczyłoby niezapomnianych wrażeń i emocji. W
podstawowej wersji RS III napędzany jest silnikiem V12 o pojemności pięciu
litrów i mocy 408 koni mechanicznych. Mocniejsza wersja to także V12 - 6,1
litrów pojemności i moc 680 KM! Przy masie tylko 975 kilogramów trzeba być
przygotowanym na najlepsze (albo najgorsze, zależy jak spojrzeć) - 200 km/h w
9,5 sekundy i prędkość maksymalną rzędu 350 km/h! Przy zaledwie symbolicznej
przedniej szybce wrażenia przy takich przyspieszeniach i prędkościach muszą być
nie do opisania.
Za zatrzymanie auta odpowiadają wentylowane hamulce z sześcioma zaciskami i
tarczami o średnicy 355 milimetrów z przodu i czterema zaciskami i tarczami o
średnicy 330 milimetrów z tyłu. Silniki pochodzące od BMW umieszczone są z
przodu i napędzają tylną oś. Swoją niską masę RS III zawdzięcza rurowej
konstrukcji.
Samochód być od 2005 roku produkowany wyłącznie na specjalne zamówienie. Póki co
jednak produkcja takowa jeszcze nie ruszyła.
UKŁAD NAPĘDOWY
Silnik spalinowy - V12
Położenie - przód
Pojemność - 6100 cm³
Moc - 680 KM
Moment obrotowy - 760 Nm
Napęd - tył
Skrzynia biegów - 6
WYMIARY
Masa - 975 kg
Długość - 4499 mm
Szerokość - 1974 mm
Wysokość - 974 mm
Rozstaw osi - 2840 mm
Opony przód - 265/30 R 20
Opony tył - 335/30 R 20
OSIĄGI
0-100 km/h - brak danych
0-200 km/h - 9.5 s
Prędkość maksymalna - 350 km/h
AutoGEN.pl - Przemysław Rosołowski - 15.11.2007