Ariel Atom 2 (First Generation) `2003 - Спортивный автомобиль (Великобритания) 2003
450000770450555000450
 

35000 £

Краткие Технические Характеристики, спортивных автомобилей, марки Ariel, семействА Atom:

Ariel Atom 1: двигатель - Rover K-Serien Motor / цилиндры - 4 / рабочий объем - 1588 cm³ / мощность - 83 kW (113 PS) bei 5000/min / крутящий момент - 145 Nm bei 3000/min / 5-ступенчатая КПП / 209 km/h / разгон, 0-100 km/h - 4,5 s / производство - 2000-2003 гг.
Ariel Atom 1: двигатель - Rover K-Serien Motor / цилиндры - 4 / рабочий объем - 1796 cm³ / мощность - 93 kW (126 PS) bei 5500/min / крутящий момент - 165 Nm bei 3000/min / 5-ступенчатая КПП / ? km/h / разгон, 0-100 km/h - 5,5 s / производство - 2000-2003 гг.
Ariel Atom 2: Honda K20A2 Motor (i-VTEC) / 4 / 1998 cm³ / 164 kW (223 PS) bei 8300/min / 196 Nm bei 6100/min / 6 / 225 km/h / 3,5 s / 2003-2007
Ariel Atom 2: Honda K20A2 Motor (Kompressor) / 4 / 1998 cm³ / 221 kW (300 PS) bei 8300/min / 259 Nm bei 7150/min / 6 / ? km/h / 2,9 s / 2003-2007
Ariel Atom 3: Honda K20Z Motor (i-VTEC) / 4 / 1998 cm³ / 183 kW (248 PS) bei 8200/min / 210 Nm bei 6100/min / 6 / 241 km/h / 3,2 s / 2007-2013
Ariel Atom 3: Honda K20Z Motor (Kompressor) / 4 / 1998 cm³ / 221 kW (300 PS) bei 8400/min / 271 Nm bei 6500/min / 6 / 245 km/h / 3,0 s / 2007-2013
Ariel Atom 3.5: Honda K20Z4 Motor (i-VTEC) / 4 / 1998 cm³ / 180 kW (245 PS) bei 8600/min / 240 Nm bei 7200/min / 6 / 233 km/h / 3,1 s / 2013-2018
Ariel Atom 3.5: Honda K20Z4 Motor (Kompressor) / 4 / 1998 cm³ / 228 kW (310 PS) bei 8600/min / 285 Nm bei 6200/min / 6 / ? km/h / ? s / 2013-2018
Ariel Atom 3.5R: Honda K20Z4 Motor (Kompressor) / 4 / 1998 cm³ / 261 kW (355 PS) bei 8400/min / 330 Nm bei 6100/min / 6 / 275 km/h / 2,6 s / 2014-2018
Ariel Atom 3.5S: Honda K24Z4 Motor (Kompressor) / 4 / 2354 cm³ / 272 kW (370 PS) bei 7500/min / 420 Nm bei 4400/min / 6 / ? km/h / 2,8 s / 2014-2018
Ariel Atom 500 V8: RS Developments RST-V8 90º V8 (Kompressor) / 8 / 2400 cm³ / 367 kW (500 PS) bei 10000/min / 401 Nm bei 6100/min / 6 / 322 km/h / 2,3 s / 2010-2013
Ariel Atom 500 V8: John-Hartley-konstruierter V8 / 8 / 3000 cm³ / 350 kW (476 PS) bei 10600/min / 385 Nm bei 7750/min / 6 / 274 km/h / 2,5 s / 2010-2013
Ariel Atom 4: Honda K20C Motor (Turbolader) / 4 / 1996 cm³ / 239 kW (325 PS) bei 6500/min / 420 Nm bei 3000/min / 6 / 260 km/h / 2,8 s / seit 2018
Modell: Motor / Zylinder / Hubraum / Leistung / Drehmoment / Gänge / Höchstgeschwindigkeit / 0-100 km/h / Bauzeitraum

ТЕСТ-DRIVE`S

AutoGEN.pl - Przemysław Rosołowski - 27.03.2007
Brak dachu? Przypadłość to wcale nie taka rzadka i często wręcz pożądana. Całkowity brak drzwi i okien? Czasem też tak bywa. Podwozie i nadwozie stanowiące w zasadzie jedno i to samo? Z tym już będzie ciężej. Do tego śmieszna masa i potężna moc ukryte za mylnym, pierwszym wrażeniem iż ma się do czynienia jedynie z zabawką. Oto Ariel Atom 2 - piekielna maszyna stworzona przez jedną z najstarszych, brytyjskich firm, zatrudniającą obecnie zaledwie klika osób.
Atom został pokazany po raz pierwszy w 1999 roku, w 2000 wszedł do produkcji. Od 2003 roku produkowany jest zmodernizowany Atom 2. Stworzone z najlżejszych materiałów auto nastawione na jak nalepsze osiągi napędzane jest silnikiem prosto z Hondy Civic Type R. W podstawowej wersji rozwija on moc nieco ponad 220 koni mechanicznych. W opcji są turbodoładowane wersje rozwijające prawie 280 koni oraz 304 KM (300 hp - koni parowych), dla których masa zaledwie około 500 kilogramów jest zapewne ledwo zauważalna (podstawowy Atom waży jedynie 456 kg).
Minimalnie zabudowany, dwumiejscowy roadster pozwala na obserwowanie w trakcie jazdy pracy praktycznie każdego podzespołu a brak przedniej szyby skutecznie pomaga w całowitym zdemolowaniu twarzy kierowcy i pasażera przez pęd powietrza, które dodatkowo zasysane jest do silnika poprzez otwór bezczelnie umiejscowiony tuż nad uszami. Mimo małych gabarytów Atom nie ma problemów z pomieszczeniem dwóch dorosłych osób oraz zapewnieniem im odpowiedniego bezpieczeństwa (wykluczając możliwość połknięcia różnorakich owadów w ilościach hurtowych). Zawieszenie pojazdu pochodzi wprost od jednomiejscowych ścigaczy (i podobno do zmiany jego ustawienia wystarczy jeden klucz) a wśród dodatkowych elementów znajduje się między innymi tylny spoiler, upodabniający Atoma do bolidów Formuły 1. Seryjne, czternastocalowe ogumienie można zastąpić w ramach opcji dodatkowych piętnastocalowym z przodu i siedemnastocalowym z tyłu. O jakimkolwiek wyposażeniu podnoszącym komfort użytkowania auta można praktycznie zapomnieć - nie po to stworzono ten pojazd. Choć gdyby ktoś koniecznie upadł się na dłuższe podróże ma do syspozycji symboliczny bagażnik ukryty pod pokrywą smukłego nosa.
Atom zrobił prawidziwą furorę w mediach. Jeremy Clarkson był samochodem zachwycony. Pojazd na torze programu ustanowił drugi najlepszy czas, pokonując między innymi Porsche Carrerę GT, Mercedesa McLaren SLR, Forda GT i Ferrari 360 CS. Tor pokonało szybciej jedynie Ferrari Enzo. Atom zwyciężył w teście przeprowadzonym przez magazyn "Track and Race Cars". Test obejmował przyspieszenie od 0 do 100 mph i wyhamowanie do zatrzymania. Pojazd spod znaku Ariela uzyskał najlepszy czas - 10,88 sekund (poprawiony rok później w innym teście do 10,66 s). Reporterzy "The Sunday Times" skupili się na samym przyspieszeniu - najmocniejsza wersja rozpędziła się do 100 km/h w zaledwie 2,91 sekundy z miejsca stając na podium najlepiej przyspieszających, seryjnych samochodów świata, które potwierdziły swe osiągi. A wszystko to za cenę jedynie (patrząc z perspektywy konkurencji w sprincie) 35 tysięcy funtów.
Brytyjskie pędzidełko doczekało się także wersji elektrycznej. Auto w San Francisco przerobił nowozelanczyk Ian Wright, nazywając je Wrightspeed X1. Elektryczny motor dostarczyło specjalizujące się w tego typu wynalazkach AC Propulsion. X1 ważący prawie 700 kg wcale nie ustępuje Atomowi osiągami: do 60 mph przyspiesza w 3,07 sekundy i rozpędza się do 180 km/h (elektronicznie ograniczone). Nieoficjalnie mówi się iż powstały póki co w jednym, pototypowym egzemplarzu X1 miałby trafić do produkcji seryjnej.

UKŁAD NAPĘDOWY
Silnik spalinowy - rzędowy 4-cylindrowy
Położenie - tył
Pojemność - 1998 cm³
Moc - 304 KM
Moment obrotowy - brak danych
Napęd - tył
Skrzynia biegów - manual / 6
WYMIARY
Masa - 500 kg
Długość - 3410 mm
Szerokość - 1798 mm
Wysokość - 1195 mm
Rozstaw osi - 2345 mm
Rozstaw kół (przód/tył) - 1600 mm/1600 mm
Opony przód - 185/60 R 14
Opony tył - 185/60 R 14
Zbiornik paliwa - 60 l
OSIĄGI
0-100 km/h - 2.9 s
Prędkość maksymalna - 249 km/h