Bertone Birusa Concept `2003 - Спортивный автомобиль (Италия) | |
HW100 - 45000
UAW55 - 105000 RRW100 - 175000 PKRR - 7500 |
Bertone Бертоне Бируса (Bertone Birusa)
Двухместное спортивное купе Birusa дизайнеры кузовного «ателье» Bertone
построили на шасси BMW Z8, удлинив его базу на 300 мм. У концепт-кара
оригинальная стеклянная крыша, убираемая с помощью электропривода в багажник, и
разделенные стреловидным молдингом боковые окна дверей. Для облегчения
посадки-высадки двери низкого автомобиля на длинных кронштейнах откидываются
вверх, словно крылья чайки, а сиденье водителя при их открытии автоматически
принимает крайнее положение. Интересно отметить, что открытие и закрытие дверей
осуществляется по голосовой команде водителя. Внутри салона имеются высокая
консоль между сиденьями спортивного типа, климатическая установка,
распределяющая потоки воздуха без традиционных вентиляционных решеток. Все
панели обиты кожей сорта «Алькантара». Среди уникального оборудования автомобиля
отметим систему ночного видения, задние стоп-сигналы, меняющие свечение в
зависимости от интенсивности торможения, и высококлассную аудиосистему фирмы
Bose.
КАТАЛОГ ЗА РУЛЕМ 2004 - CD (Электронное издание)
Bertone Birusa
Bertone Birusa
Overview
Manufacturer - Gruppo Bertone, using a BMW motor and chassis
Production - 2003
Body and chassis
Class - Concept car
Body style - 2-door coupe
Layout - FR layout
Doors - Gullwing doors
Related - BMW Z8
Powertrain
Engine - 4.9 L V8
Power output - 400 bhp (298 kW; 406 PS)
Transmission - 6-speed manual
Dimensions
Length - 440 cm (173 in)
Width - 190 cm (75 in)
The Bertone Birusa is a concept car built in 2003 by Bertone and based on the
BMW Z8. It debuted at the 2003 Geneva Motor Show. It was intended solely as a
styling exercise and never went into production, neither intended to be supplied
to any automobile producer, neither BMW, just a show car to gain projects.
Specifications
The Birusa uses the Z8's aluminum chassis, as well as its 4.9-liter DOHC V8
engine that produces 400 bhp (298 kW; 406 PS) at 6600 rpm and 370 lb⋅ft (502 N.m)
of torque mated to a 6-speed manual transmission. It features power assisted,
roof hinged carbon fibre gull-wing doors, as well as a custom Bose sound system
designed especially for the Birusa with 11 speakers and 2 subwoofers. The Birusa
had many new technological advances such as a glass sunroof that filters out 95%
of UV rays from the passengers of the car and a multilingual voice control
system that allows the driver to control many features. It also was equipped
with a night vision system. The Birusa has a large moonroof which doubles as its
rear windscreen. The whole piece can be stowed electronically in the trunk by a
button on the interior.
Segway HT
The Birusa concept was paired with the Segway HT (Human Transporter), a segway
scooter of Bertone's own design. The two are designed to work together and the
Segway similar to the way Honda engineered the Honda City and Honda Motocompo.
The trunk of the Birusa folds outwards to create a ramp for the Segway HT. The
Segway itself was upholstered in Alcantara, like the interior of the Birusa, and
featured its own Bose sound system, onboard navigation and headlights.
Rear view
wikipedia.org (en)