Audi RSQ Concept "I Robot" `2004 - Спортивный автомобиль (Германия) 2003 | |
445775445775555000555
|
ТЕСТ-DRIVE`S
AutoGEN.pl - Przemysław Rosołowski - 31.03.2007
Jest rok 2035. Prawie w każdym domu znajduje
się człekokształtny robot pomagający w codziennych czynnościach. Wszystko toczy
się dobrze dopóki jeden z nich nie zostaje oskarżony o moredestwo. Sprawą
zajmuje się sceptycznie nastawiony do tych maszyn detektyw Del Spooner. Tak w
skrócie przedstawia się fabuła filmu "Ja, robot", w którym główną rolę oprócz
Willa Smitha i komputerowo stworzonego robota Sonny'ego gra futurystyczne Audi
RSQ.
Samochód stworzony przez niemieckich inżynierów specjalnie na potrzeby filmu (debiut
Audi w tym temacie) miał oddawać ducha przyszłości w połączeniu z tradycją marki,
co zrealizowano znakomicie. RSQ jest sportowym coupe z centralnie umieszczonym
silnikiem i drzwiami unoszonymi do góry niczym skrzydła motyla (przymocowanymi
do tylnego słupka), poruszającym się nie na kołach ale na... osiemnastocalowych,
magnezowych kulach, które były pomysłem reżysera. Audi oczywiście nie zdradza
sekretu jak rozwiązało to technicznie, wiadomo jednak iż dzięki temu auto może
na przykład poruszać się na boki (nie wiadomo ile niestety z tej fantazji
filmowej jest rzeczywistością). RSQ powstało w ciągu zaledwie dziesięciu tygodni.
Auto miało swoją premierę na salonie samochodowym w Nowym Jorku dnia siódmego
kwietnia 2004 roku. "Ja, robot" wszedł do kin 16 lipca. Poza całościowym
egzemplarzem stworzono także między innymi makietę karoserii wykorzystaną w
filmie w scenie wypadku oraz samodzielną atrapę wnętrza wykorzystywaną w scenach
rozgrywających się w środku samochodu.
Z zewnątrz RSQ dzięki charakterystycznemu grillowi z przodu automatycznie
rozpoznawane jest jako Audi. Logo firmowe umieszczone na tyle auta stanowi
jednocześnie trzecie światło stopu. Obła linia przedniej szyby płynnie
przechodzi w dach, wpuszczając do wnętrza samochodu ponadprzeciętną ilość
światła z zewnątrz i zapewniając lepszą widoczność. Tylnej szyby nie ma w ogóle
- w jej miejscu znajduje się aluminiowa przykrywa silnika. Nadwozie wykonane z
włókien szklanych pokryto księżycowo srebrną, refleksyjną farbą, która oddana
promieniom Słońca przybiera podobno barwę złocistą. Surowe wnętrze z kubełkowymi
fotelami pozbawiono luksusów - system audio czy klimatyzacja grają tu role
najwyżej drugorzędne. Wycięta u góry i spłaszczona u dołu obręcz kierownicy
przypominająca stery samolotu nie staje na drodze między oczami kierowcy a
ciekłokrystalicznym wyświetlaczem deski rozdzielczej i używana jest dość rzadko
- w filmie RSQ porusza się automatycznie, sterowane głosem a sterowanie ręczne
jest ostatecznością. Nie wiadomo niestety nic konkretnego na temat silnika RSQ
ani osiągów samochodu. Najprawdopodobniej to dwuosobowe coupe napędzane jest
podwójnie doładowaną jednostką V10 o mocy ponad 610 koni mechanicznych.
Pozostałe parametry auta są także tylko przypuszczeniami...
UKŁAD NAPĘDOWY
Silnik spalinowy - V10
Położenie - centralne
Pojemność - 5000 cm³
Moc - 618 KM
Moment obrotowy - 750 Nm
Napęd - AWD
Skrzynia biegów - manual / 6
WYMIARY
Masa - 1530 kg
Długość - brak danych
Szerokość - brak danych
Wysokość - brak danych
OSIĄGI
0-100 km/h - 4.1 s
Prędkość maksymalna - brak danych