Audi RS4 Cabriolet (B7.8H) `2006 - Кабриолет (Германия) 2005 | |
|
82000 $ |
AutoGEN.pl - Piotr Talik - 15.02.2008
Szukasz alternatywy dla BMW M3 Cabrio? Audi RS4
Cabriolet z pewnością spełni wszystkie Twoje oczekiwania. Może nie jest tak
gorąca jak BMW, ale co najmniej równie szybka i prawdopodobnie praktyczniejsza.
Rodzina RS4 obejmuje trzy modele: limuzynę, kombi i właśnie opisywany model bez
dachu. Te dwa pierwsze łączą sportowe osiągi z komfortem i praktycznością
dobrego auta klasy średniej. Wersja bez dachu już tak praktyczna być nie może.
Dysponuje tylko dwoma drzwiami i niewielką ilością miejsca z tyłu. To kiepski
wynik jak na auto rodzinne, jednak znakomity biorąc pod uwagę, że to w końcu
kabrio. I to nie byle jakie. Z zewnątrz samochód wygląda jak A4 potraktowana
skalpelem. Nadwozie nie budzi jakichś skrajnych emocji. Może się podobać, jednak
w nikim nie wzbudzi zachwytu. RS4 prezentuje się muskularnie, może budzić
zaufanie. O sportowym rodowodzie świadczą dyskretne znaczki RS4 oraz chromowane
wykończenia.
Wnętrze to część samochodu, którą właściciel widzi zdecydowanie najczęściej,
wiedzą o tym doskonale ludzie z Ingolstadt. Najlepsze materiały i
charakterystyczna dla Audi precyzja wykonania oraz funkcjonalność pozostały, a
ponadto w kabinie czuć sportowego ducha. Karbonowe nakładki, kierownica od
Lamborghini Gallardo, aluminiowe wstawki. Standardowym wyposażeniem są obszyte
skórą kubełkowe siedzenia. Tylna kanapa nie rozpieszcza nadmiarem miejsca, a
poza tym kto chciałby siadać z tyłu w Audi RS4 Cabriolet?
Wszystkie odmiany Audi A4 Cabriolet, czyli także opisywany model, wyposażone są
w elektrycznie składany, miękki dach. Jego złożenie lub rozłożenie trwa 21
sekund, co można uznać za bardzo dobry wynik jak na sportowy samochód. Ponadto
dachem można manipulować podczas jazdy, pod warunkiem że prędkość nie przekracza
30 km/h. Zewnętrzna, szmaciana warstwa ma 1,1 mm grubości, natomiast wewnętrzna
wyściółka aż 15 mm. Audi zapewnia że jej dach idealnie izoluje pasażerów od
świata zewnętrznego a dla zmarzluchów za niewielką dopłatą oferowany jest dach z
dodatkową izolacją. Po złożeniu zajmuje naprawdę mało miejsca. Pojemność
bagażnika przy złożonym dachu wynosi 250 litrów a z rozłożonym 315. To naprawdę
sporo. Oczywiście jak każdy kabriolet z górnej półki RS4 wyposażono w deflektor
wiatru.
RS4 Cabrio ma stalowe nadwozie samonośne, trochę szkoda że Audi nie zdecydowało
się na zastosowanie aluminiowej ramy przestrzennej, która z pewnością
poprawiłaby sztywność kierunkową przy jednoczesnej redukcji masy. RS4 waży sporo,
bo 1850 kg, jest tym samym nieco cięższa od M3 Cabrio.
Pod maską Audi pracuje legendarna ośmiocylindrowa jednostka o pojemności 4,2
litra. Tutaj akurat pozbawiona doładowania, za to ma 5 zaworów na cylinder i
nowoczesny system zmiennych faz rozrządu. 420 koni mechanicznych plus napęd
Quattro to gwarancja wspaniałych doznań. RS4 to, obok R8, chyba najbardziej
sportowy model Audi. Świadczy o tym choćby zastosowanie ręcznej skrzyni biegów
zamiast automatu.
Kabriolety zwykle są wykorzystywane do zadawania szyku na nadmorskich bulwarach
w świetle zachodzącego słońca. RS4 oczywiście się do tego nadaje, jednak równie
dobrze można nim pojechać na tor wyścigowy. Do setki rozpędza się w 4,7 sekundy
zostawiając w tyle wiele pozornie bardziej sportowych aut.
RS4 Cabriolet to pojazd uniwersalny. Jest dość praktyczny, spokojnie można nim
jeździć na co dzień a jednocześnie podrywać na niego dziewczynę jak również
zawstydzić właściciela Porsche na torze wyścigowym. Czego chcieć więcej...
UKŁAD NAPĘDOWY
Silnik spalinowy - V8
Położenie - przód
Pojemność - 4163 cm³
Moc - 420 KM
Moment obrotowy - 430 Nm
Napęd - 4 koła
Skrzynia biegów - manual / 6
WYMIARY
Masa - 1845 kg
Długość - 4555 mm
Szerokość - 1814 mm
Wysokość - 1391 mm
Rozstaw osi - 2650 mm
Rozstaw kół (przód/tył) - 1559 mm/1569 mm
Opony przód - 255/40 R 18
Opony tył - 255/40 R 18
Zbiornik paliwa - 66 l
OSIĄGI
0-100 km/h - 4.9 s
Prędkość maksymalna - 250 km/h
Średnie spalanie - 13.9 l/100km