Beck LM 800 (Erste Generation) `2007 - ÑïîðòÊóïå (Øâåéöàðèÿ) 2007 | |
|
750000 CHF |
ÒÅÑÒ-DRIVE`S
AutoGEN.pl - Przemysław Rosołowski - 16.10.2007
Szwajcar Rene Beck już od szkolnych lat marzył
o supersportowym aucie własnej konstrukcji zapewnie nie biąrąc nawet pod uwagę
nie zrealizowania tych marzeń w wieku dorosłym. Wcielanie swojego śmiałego planu
w życie rozpoczął już w 1987 roku a w 2003 zaprezentował pierwszy prototyp -
Orcę C113 a dwa lata później SC7, która miała znacznie przekraczać 400 km/h. W
roku 2006 zakończył przygodę z Orca Engineering, które zostało przejęte przez
jego nową firmę - Beck Engineering & Composits. Pierwszy pojazd firmowany
nazwiskiem konstruktora pokazano 10 stycznia 2007 roku w Wiedniu na Luxus Auto
Show. Był nim młeczno-biały Beck LM 800.
Przez lata Beck wyspecjalizował się w produkcji, obróbce i zastosowaniu
materiałów kompozytowych, stąd zaakcentowanie tego fachu w nazwie firmy. Tym
samym LM 800 podobnie jak Orca C113 został wykonany w całości z takich
materiałów jak kevlar, włókna węglowe, nomex oraz aluminium (rama oraz elementy
zawieszenia). Przy niewielkiej masie zapewniają one odpowiednią wytrzymałość i
sztywność konstrukcji. Nowy pojazd ma wiele wspólnego z C113 - między innymi ten
sam silnik, skrzynię biegów czy koncepcję podwozia. Został stworzony z myślą
tylko o jednej rzeczy - osiągach.
LM 800 wygląda jakby dopiero co opuścił tor, choć patrząc na niego trudno się
oprzeć złudnemu wrażeniu iż to tylko plastykowa zabawka rzeczywistych rozmiarów.
Pod przykrywką z polakierowanego karbonu kryje się wyczynowa technologia
podpatrzona w Formule 1 i moc 650 koni mechanicznych wyduszona przez MTM z
silnika V8 dostarczonego przez Audi. Masa, z jaką musi sobie poradzić ta moc
jest śmieszna - 900 kilogramów, wliczając w to 80-kilogramowego kierowcę oraz
120-litrowy bak wypełniony paliwem po same brzegi! Efekt - 3 sekundy do setki i
tylko 7 do 200 km/h! Prędkości maksymalnej należy szukać od 350 km/h wzwyż. Ale
to nie wszystko! W chwili premiery deklarowano także możliwość podniesienia mocy
do ponad 850 koni mechanicznych (jak w Orce SC7) a w najbardziej ekstremalnej
wersji do ponad tysiąca!
Za przeniesienie napędu odpowiedzialna tutaj jest 7-stopniowa, automatyczna
przekładnia oraz blokada dyferencjału. Tryb skrzyni biegów możemy zmieniać
tradycyjnym drążkiem w środkowym tunelu bądź przełącznikiem przy kierownicy (do
wyboru przy zakupie). Dzięki modularnej budowie naprawa samochodu oraz całkowita
wymiana uszkodzonych elementów jest bardzo prosta. Specjalny system gniazdek i
cyfrowych wejść pozwala na podłączenie sprzętu monitorującego parametry auta
oraz korygującego ustawienie zawieszenia. Samo zawieszenie to hydrauliczna,
aktywna konstrukcja stale kontrolowana przez pokładową elektronikę. Wymianę kół
znacznie ułatwia wbudowany, pneumatyczny podnośnik.
Kevlarowe fotele z możliwością regulacji obszyto skórą a w surowym wnętrzu nie
należy spodziewać się luksusów. Listę wyposażenia seryjnego otwiera i w zasadzie
zamyka jedynie poduszka powietrzna kierowcy. W kosztowniejszej wersji LM 820
znajdziemy już znacznie więcej: między innymi klimatyzację, wysokiej klasy
sprzęt audio, nawigację satelitarną, system antywłamaniowy, dodatkowe ogrzewanie
i osłonę przed ciepłem z centralnie umieszczonego silnika. Nawet w tym przypadku
w opcji pozostają poduszki powietrzne pasażera oraz boczne, ekran LCD (który
może służyć jako telewizor) i elektryczne sterowanie szyb.
Motto Rene Becka brzmi: "Zaczynamy od miejsca, w którym inni się poddali.". Nie
trudno zobaczyć jego ucieleśnienie w LM 800 - drugiego samochodu przy tak
niskiej masie i wielkiej mocy oraz praktycznym braku większych wyrzeczeń próżno
szukać.
Aktualny los samochodu jest trudny do określenia. Fakt iż oficjalna strona
internetowa Beck Engineering & Composits na chwilę obecną w ogóle nie
funkcjonuje oraz, że informacje w innych serwisach urywają się na wzmiance o
poszukiwaniu sponsorów, którzy pomogli by przy rozpoczęciu małoseryjnej
produkcji auta nie wróży najlepiej...
UKŁAD NAPĘDOWY
Silnik spalinowy - V8 (Turbo)
Położenie - centralne
Pojemność - 4200 cm³
Moc - 650 KM
Moment obrotowy - 900 Nm
Napęd - tył
Skrzynia biegów - manual / 7
WYMIARY
Masa - 820 kg
Długość - 3960 mm
Szerokość - 2043 mm
Wysokość - 951 mm
Zbiornik paliwa - 120 l
OSIĄGI
0-100 km/h - 3 s
0-200 km/h - 7 s
Prędkość maksymalna - 350 km/h
Średnie spalanie - 16 l/100km