Weber SportCar Concept `2007 - Спортивный автомобиль (Швейцария) 2007 | |
|
Pod koniec lutego 2007 szwajcarska firma Weber Sportscars, znana z produkcji
części samochodowych, potwierdziła oficjalnie iż prowadzi zaawansowane prace nad
własnym supercarem. Premierę zapowiedziano na drugą połowę kwietnia na
odbywające się wówczas Top Marques Monaco Auto Show. Pierwsze, odręczne szkice
auta jednoznacznie kojarzyły się z Veyronem. Ostateczna forma samochodu
pozostała nieznana aż do dnia premiery, o którym wielbiciele najszybszych aut
świata woleliby zapewne myśleć jak najmniej - kanciasta konstrukcja, nie mająca
wiele wspólnego ze szkicami, bez trudu wylądowała na pierwszym miejscu w kolejce
po tytuł najbrzydszego samochodu roku, wyprzedzając nawet Alara z
południowoamerykańskiej stajni Lamborghini. Wkrótce brytyjski magazyn Top Gear
mianował pojazd Webera najbrzydszym autem roku, mimo iż do jego końca pozostało
prawie siedem miesięcy...
Ostateczny kształt nadwozia powstał po dziewięciu miesiącach badań w tunelu
aerodynamicznym. Niedostatki stylistyczne mają w pełni rekompensować osiągi -
prędkośc maksymalna ma przekraczać 400 km/h a przyspieszenie od zera do 100 km/h
pochłaniać tylko dwie i pół sekundy. Rama wykonana z ultrawytrzymałego,
lotniczego aluminium waży zaledwie 65 kilo, nadwozie w całości wykonano z włókna
węglowego. Cały samochód wyprodukowano z własnych części. Przyczepność przy
przyspieszaniu zapewna ruchomy, tylny spoiler, który podczas hamowania zajmuje
pozycję pionową. Do napędu użyto potężny silnik V8 o mocy jakiś 900 koni
mechanicznych i maksymalnym momencie obrotowym ponad 1000 niutonometrów,
współpracujący z sekwencyjną, półautomatyczną przekładnią. Przy masie tylko 1,1
tony można spodziewać się iż auto bez większych problemów potwierdzi zapowiedzi
producenta jeśli chodzi o osiągi.
Ciekawsze elementy, w które Weber wyposażył swojego supersportowca to między
innymi elektrycznie sterowane szyby, automatyczna kontrola klimatyzacji, tylna
kamera, 4 zbiorniki paliwa o łącznej pojemności 110 litrów oraz... czujnik
deszczu. W opcjonalnym wyposażeniu znajdują się różne, multimedialne wygodny (na
przykład dostęp do internetu); zakupć można także specjalny pakiet wyścigowy.
Pozostaje tylko czekać na pierwsze egzemlarze produkcyjne (producent zastrzega
iż dane techniczne i elementy wyposażenia mogą ulec zmianie) i testy na asfalcie,
potwierdzające imponujące osiągi samochodu.
UKŁAD NAPĘDOWY
Silnik spalinowy - V8
Położenie - centralne
Pojemność - 7000 cm³
Moc - 900 KM
Moment obrotowy - 1050 Nm
Napęd - AWD
Skrzynia biegów - sekw. półauto
WYMIARY
Masa - 1100 kg
Długość - 4500 mm
Szerokość - 2040 mm
Wysokość - 1150 mm
Rozstaw osi - 2900 mm
Opony przód - 265/30 19
Opony tył - 355/25 19
Zbiornik paliwa - 110 l
OSIĄGI
0-100 km/h - 2.5 s
Prędkość maksymalna - 401 km/h
AutoGEN.pl - Przemysław Rosołowski - 18.05.2007