9ff GT9 (997) `2007 - ÑïîðòÊóïå (Ãåðìàíèÿ) 2007
 
 

Êðàòêèå Òåõíè÷åñêèå Õàðàêòåðèñòèêè: ñåìåéñòâî àâòîìîáèëåé (ãîíî÷íûå + ñïîðòèâíûå) 9ff GT9 (997)

  9ff GT9 9ff GT9 R 9ff GT9 CS 9ff GT9 Vmax
Bauzeitraum 2007–2008 2009 2011 2012
Motorkenndaten
Motortyp Sechszylinder-Boxermotor
Hubraum 4010 cm³ 3600 cm³ 4200 cm³
max. Leistung bei min−1 726 kW (987 PS) / 7850 824 kW (1120 PS) / 8150 551 kW (750 PS) / 6800 1029 kW (1400 PS) / 7950
max. Drehmoment bei min−1 964 Nm / 5970 1050 Nm / 6170 910 Nm / 2950–5800 1160 Nm / 5600
Kraftübertragung
Antriebsart Hinterradantrieb
Getriebeart 6-Gang-Schaltgetriebe
Messwerte
Höchstgeschwindigkeit 409 km/h 414 km/h 364 km/h 437 km/h
Beschleunigung, 0–100 km/h 3,2 s 2,9 s 3,6 s 3,1 s
Beschleunigung, 0–200 km/h 8,7 s 7,8 s 8,8 s 6,8 s
Beschleunigung, 0–300 km/h 17,6 s 16,4 s 19,5 s 13,0 s
Leergewicht 1326 kg 1455 kg 1240 kg 1340 kg

ÒÅÑÒ-DRIVE`S

AutoGEN.pl - Przemysław Rosołowski - 16.11.2007
Pod koniec 2006 roku niemiecki producent wyczynowych zawieszeń H&R zaprezentował opracowany wspólnie z zespołem startującym w niemieckiej serii GT oraz lokalnym tunerem pojazd o wiele mówiącym oznaczeniu Mission 400 Plus. Pod nazwą tą skryto silnie zmodyfikowane Porsche 911 Turbo generacji 997, mające przekroczyć prędkość 400 km/h. Wkrótce H&R wzięło udział w identycznym projekcie tunera 9ff.
Tuner z Dortmund ma już na swoim koncie spektakularne wyczyny jeśli chodzi o przeróbki modeli spod znaku Porsche. W roku 2004 podrasowane przez nich 911 Turbo rozpędziło się do 372 km/h. Później model GT3 wzmocniony do 840 KM osiągnął niebagatelną prędkość 388 km/h. Na początku 2006 roku 9ff mogło pochwalić się najszybszym kabrioletem świata - przerobiona przez nich 911 generacji 997 rozpędziła się do 381 km/h! W roku 2007 przyszedł czas na kolejne 911 GT3 i przekroczenie bariery 400 km/h (nad którym prace trwały już od dwóch lat). W domyśle: pobicie rekordu prędkości Bugatti Veyrona. Model mający tego dokonać nazwano GT9.
Masa samochodu spadła do tylko 1330 kilogramów. Dach obniżono a całe nadwozie wydłużono. Wyczynowe zawieszenie, czerpiące pełnymi garściami ze sportów motorowych to w pełni dzieło H&R. Tarcze hamulcowe przy wszystkich kołach mają 38 centymetrów średnicy a felgi średnicę 19 cali.
Standardowy, 6-cylindrowy boxer o pojemności 3,6 litrów rozwiercony został do czterech litrów a kolejne modyfikacje doprowadziły do wzrostu mocy aż do 987 koni mechanicznych. Wszystko to przenoszone na tylną oś poprzez 6-stopniową skrzynię biegów pozwalać ma na rozpędzenie się do setki w 3,2 sekundy i prędkość maksymalną nawet 410 km/h! Dla lepszego rozkładu masy silnik umieszczono w pozycji centralnej, przed tylną osią.
GT9 ukończono pod koniec 2007 roku, po kilku miesiącach podjęto oficjalną próbę pobicia rekordu prędkości. Dnia 10 kwietnia 2008 roku GT9 na torze z Papenburgu rozpędził się do imponujących 409 km/h! Plany 9ff zakładają wypuszczenie 20 egzemplarzy w cenie 476 tysięcy euro każdy.

UKŁAD NAPĘDOWY
Silnik spalinowy - rzędowy (6)
Położenie - centralne
Pojemność - 4010 cm³
Moc - 987 KM
Moment obrotowy - 964 Nm
Napęd - tył
Skrzynia biegów - manual (6)
WYMIARY
Masa - 1326 kg
Długość - 473 mm
Szerokość - 1860 mm
Wysokość - 1180 mm
Rozstaw osi - 2700 mm
Opony przód - 235/35 ZR 19
Opony tył - 325/30 ZR 19
Zbiornik paliwa - 92 l
OSIĄGI
0-100 km/h - 3.2 s
Prędkość maksymalna - 409 km/h
Średnie spalanie - 17.6 l/100km