9ff GT9 (997) `2007 - ÑïîðòÊóïå (Ãåðìàíèÿ) 2007 | |
|
Êðàòêèå Òåõíè÷åñêèå Õàðàêòåðèñòèêè: ñåìåéñòâî àâòîìîáèëåé (ãîíî÷íûå + ñïîðòèâíûå) 9ff GT9 (997)
9ff GT9 | 9ff GT9 R | 9ff GT9 CS | 9ff GT9 Vmax | |
---|---|---|---|---|
Bauzeitraum | 2007–2008 | 2009 | 2011 | 2012 |
Motorkenndaten | ||||
Motortyp | Sechszylinder-Boxermotor | |||
Hubraum | 4010 cm³ | 3600 cm³ | 4200 cm³ | |
max. Leistung bei min−1 | 726 kW (987 PS) / 7850 | 824 kW (1120 PS) / 8150 | 551 kW (750 PS) / 6800 | 1029 kW (1400 PS) / 7950 |
max. Drehmoment bei min−1 | 964 Nm / 5970 | 1050 Nm / 6170 | 910 Nm / 2950–5800 | 1160 Nm / 5600 |
Kraftübertragung | ||||
Antriebsart | Hinterradantrieb | |||
Getriebeart | 6-Gang-Schaltgetriebe | |||
Messwerte | ||||
Höchstgeschwindigkeit | 409 km/h | 414 km/h | 364 km/h | 437 km/h |
Beschleunigung, 0–100 km/h | 3,2 s | 2,9 s | 3,6 s | 3,1 s |
Beschleunigung, 0–200 km/h | 8,7 s | 7,8 s | 8,8 s | 6,8 s |
Beschleunigung, 0–300 km/h | 17,6 s | 16,4 s | 19,5 s | 13,0 s |
Leergewicht | 1326 kg | 1455 kg | 1240 kg | 1340 kg |
ÒÅÑÒ-DRIVE`S
AutoGEN.pl - Przemysław Rosołowski - 16.11.2007
Pod koniec 2006 roku niemiecki producent
wyczynowych zawieszeń H&R zaprezentował opracowany wspólnie z zespołem
startującym w niemieckiej serii GT oraz lokalnym tunerem pojazd o wiele mówiącym
oznaczeniu Mission 400 Plus. Pod nazwą tą skryto silnie zmodyfikowane Porsche
911 Turbo generacji 997, mające przekroczyć prędkość 400 km/h. Wkrótce H&R
wzięło udział w identycznym projekcie tunera 9ff.
Tuner z Dortmund ma już na swoim koncie spektakularne wyczyny jeśli chodzi o
przeróbki modeli spod znaku Porsche. W roku 2004 podrasowane przez nich 911
Turbo rozpędziło się do 372 km/h. Później model GT3 wzmocniony do 840 KM
osiągnął niebagatelną prędkość 388 km/h. Na początku 2006 roku 9ff mogło
pochwalić się najszybszym kabrioletem świata - przerobiona przez nich 911
generacji 997 rozpędziła się do 381 km/h! W roku 2007 przyszedł czas na kolejne
911 GT3 i przekroczenie bariery 400 km/h (nad którym prace trwały już od dwóch
lat). W domyśle: pobicie rekordu prędkości Bugatti Veyrona. Model mający tego
dokonać nazwano GT9.
Masa samochodu spadła do tylko 1330 kilogramów. Dach obniżono a całe nadwozie
wydłużono. Wyczynowe zawieszenie, czerpiące pełnymi garściami ze sportów
motorowych to w pełni dzieło H&R. Tarcze hamulcowe przy wszystkich kołach mają
38 centymetrów średnicy a felgi średnicę 19 cali.
Standardowy, 6-cylindrowy boxer o pojemności 3,6 litrów rozwiercony został do
czterech litrów a kolejne modyfikacje doprowadziły do wzrostu mocy aż do 987
koni mechanicznych. Wszystko to przenoszone na tylną oś poprzez 6-stopniową
skrzynię biegów pozwalać ma na rozpędzenie się do setki w 3,2 sekundy i prędkość
maksymalną nawet 410 km/h! Dla lepszego rozkładu masy silnik umieszczono w
pozycji centralnej, przed tylną osią.
GT9 ukończono pod koniec 2007 roku, po kilku miesiącach podjęto oficjalną próbę
pobicia rekordu prędkości. Dnia 10 kwietnia 2008 roku GT9 na torze z Papenburgu
rozpędził się do imponujących 409 km/h! Plany 9ff zakładają wypuszczenie 20
egzemplarzy w cenie 476 tysięcy euro każdy.
UKŁAD NAPĘDOWY
Silnik spalinowy - rzędowy (6)
Położenie - centralne
Pojemność - 4010 cm³
Moc - 987 KM
Moment obrotowy - 964 Nm
Napęd - tył
Skrzynia biegów - manual (6)
WYMIARY
Masa - 1326 kg
Długość - 473 mm
Szerokość - 1860 mm
Wysokość - 1180 mm
Rozstaw osi - 2700 mm
Opony przód - 235/35 ZR 19
Opony tył - 325/30 ZR 19
Zbiornik paliwa - 92 l
OSIĄGI
0-100 km/h - 3.2 s
Prędkość maksymalna - 409 km/h
Średnie spalanie - 17.6 l/100km