Audi S5 (8T) `2007 - Спортивный автомобиль (Германия) 2007 | |
|
265185 PLN |
ТЕСТ-DRIVE`S
AutoGEN.pl - Przemysław Rosołowski - 12.01.2008
Salon samochodowy w Genewie w 2007 roku
przyniósł odpowiedź Audi na coupe serii 3 spod znaku BMW oraz model CLK
produkowany przez Mercedesa - luksusowe coupe A5. Niemcy przygotowali od razu
podwójne uderzenie, obok A5 zadebiutowało od razu agresywniejsze S5.
Z zewnątrz pojazd można odróżnić od zwykłej wersji (poza obecnością czerwonego
znaczka S5 na przedzie, tyle i zaciskach hamulców) po czterech końcówkach układu
wydechowego, większych i inaczej stylizowanych wlotach powietrza z przodu,
zadziorniejszych zderzakach, chromowanych elementach osłony chłodnicy i bocznych
lusterek, wyraźniejszym wygięciu pokrywy bagażnika spełniającym rolę spoilera
oraz 18-calowych felgach w miejscu siedemnastek. Resztę już znamy - dyskretna
dynamika i elegancja oraz muskularna linia boczna będące dziełem Waltera de
Silvy, który zyskał sławę przede wszystkim dzięki pięknym projektom dla Alfy
Romeo. Przy wszystkich tych zmianach S5 jest symbolicznie dłuższe i niższe niż
A5. Zaprojektowane z fantazją oświetlenie auta skrywaj lampy ksenonowe HID oraz
diody LED. W opcji można zamówić system dynamicznego oświetlania zakrętu (adaptive
light). Przy ostrym hamowaniu automatycznie aktywują się także światła awaryjne.
O bezpieczeństwo dba stalowa konstrukcja o specjalnym ułożeniu bocznych słupków
gwarantujących podczas dachowania jak największą przestrzeń na przeżycie oraz
cały zastęp poduszek powietrznych i zagłówki.
Napęd przenoszony jest poprzez manualną skrzynię biegów stale na wszystkie
cztery koła przez sztandarowy system Quattro w stosunku 40% momentu na przód i
60% na tył z możliwością dynamicznej zmiany tych proporcji w zależności od
sytuacji. Pięciowahaczowe zawieszenie z przodu i oparte na wahaczach trapezowych
z tyłu wyposażono we wzmocnione stabilizatory oraz sprężyny i amortyzatory
potęgujące trzymanie się jezdni w każdych warunkach.
Zamiast tradycyjnego kluczyka mamy zdalny pilot z pamięcią przechowującą
aktualne dane o samochodzie, które można wykorzystać podczas przeglądu. Aby
odpalić auto nie trzeba nawet wyjmować urządzenia z kieszeni. W ramach
wyposażenia podkreślającego sportowy charakter auta znalazła się między innymi
wielofunkcyjna kierownica wykończona skórą, elektrycznie regulowane fotele z
wytłoczonym logo S5 oraz aluminiowe akcenty. Klient poza aluminium może wybrać
jeszcze detale z drewna, włókien węglowych bądź nierdzewnej stali. Audiomaniacy
otrzymują system marki Bang & Olufsen z 14 głośnikami, który przy większych
prędkościach automatycznie podkręca atmosferę zwiększając głośność. W ramach
wyposażenia może znaleźć się między innymi automatyczna, 3-strefowa klimatyzacja,
tempomat, ogrzewanie postojowe sterowane pilotem, cyfrowy i analogowy odbiór TV
oraz system obsługi głosowej (w języku niemieckim lub angielskim).
Pod maską ukryto tu aluminiowe V8 z bezpośrednim wtryskiem paliwa znane z modelu
RS4 umieszczone właściwie za przednią osią. S5 może pochwalić prawie 90 KM
więcej niż ma najmocniejsze A5. Niestety jest to również znacząco mniej niż w
RS4 (420 KM). Przyspieszenie do setki sięga nieco ponad pięciu sekund. Prędkość
maksymalna tradycyjnie pozostaje elektronicznie ograniczona do 250 km/h.
Fakt ugłaskania S5 do 354 KM budzi uzasadnione nadzieje na pojawienie się
topowej wersji RS5, która dumnie stawiłaby czoło BMW M3 i Mercedesowi CLK 63 AMG.
Audi początkowo milczało w tym temacie ale pod koniec roku 2007 potwierdzono
powstanie RS5. Auto miałoby zadebiutować w roku 2009, w 2008 pojawiłby się
testowany już od jakiegoś czasu kabriolet. Krążące tu i ówdzie plotki mówią, że
coupe mogłoby rozwijać moc nawet 500 KM.
UKŁAD NAPĘDOWY
Silnik spalinowy - V8
Położenie - przód
Pojemność - 4163 cm³
Moc - 354 KM
Moment obrotowy - 440 Nm
Napęd - 4 koła
Skrzynia biegów - manual / 6
WYMIARY
Masa - 1630 kg
Długość - 4635 mm
Szerokość - 1854 mm
Wysokość - 1369 mm
Rozstaw osi - 2751 mm
Rozstaw kół (przód/tył) - 1594 mm/1581 mm
Opony przód - 245/40 R 18
Opony tył - 245/40 R 18
Zbiornik paliwa - 63 l
OSIĄGI
0-100 km/h - 5.1 s
0-200 km/h - 19.1 s
Prędkość maksymalna - 250 km/h
Średnie spalanie - 12.4 l/100km