Audi RS6 Avant (C6) `2008 - Спортивный автомобиль (Германия) 2008 | |
|
101000 € |
ТЕСТ-DRIVE`S
AutoGEN.pl - Piotr Talik - 17.09.2007
Audi już od wielu lat produkuje kombi ze
znaczkiem S czy RS, można z całą pewnością powiedzieć, że najszybsze kombiaki
pochodzą z Ingolstadt. Pomysł Audi skopiowało BMW wypuszczając M5 Touring a
następnie Mercedes z modelem C63 AMG Estate. Odpowiedź Audi w postaci RS6 Avant
udowadnia, że oryginał jest tylko jeden. 580 koni - to mówi samo za siebie.
Na pierwszy rzut oka to zwykłe Audi kombi, elegancki wygodny samochód dla
rodziny. Jednak szczegóły takie jak wielkie felgi z płaskimi jak naleśnik
oponami wskazują, że to nie jest zwyczajne kombi. Z tyłu w oczy rzucają się dwie
końcówki wydechu i karbonowy dyfuzor. Żadnych krzykliwych spojlerów i temu
podobnych. Jedyna nietrafiona zmiana to przednie światła. Auto wygląda teraz
jakby imprezowało całą noc. Wnętrze jak przystało na Audi jest niezwykle
eleganckie. Wykończenia z karbonu i aluminium w połączeniu z jasną skóra
prezentują się po prostu znakomicie. Miejsca nie zabraknie dla pięciu rosłych
osób i bardzo dużego bagażu. To chyba najszybsze auto świata, które jednocześnie
sprawdzi się podczas jazdy do pracy jak również na wakacyjne wypady z rodzinką.
O wyjątkowości RS6 świadczy przede wszystkim silnik. To ta sama jednostka, która
pracuje w S6 i S8, a wywodzi się z Lamborghini Gallardo. W tamtych modelach
rozwija odpowiednio 435 i 450 koni. Nazwa RS jednak zobowiązuje i 507 konna M5
musiała zostać pokonana. W tym celu doposażono silnik w dwie trubosprężarki.
Efekt jest niesamowity - 580 koni, czyli tyle ile w Lamborghini Murcielago
pierwszej generacji. Przy aucie ważącym dwie tony najważniejszy jest jednak
moment obrotowy, który wynosi aż 650 Nm. Oczywiście pomimo takiej mocy możliwa
jest dostojna, komfortowa jazda, jednak wymaga to wielkiego samozaparcia. Silnik
wyposażono w specjalny wałek, który wytwarza drgania przeciwne w fazie do tych
produkowanych przez dziesięciocylindrowca. W rezultacie zdecydowanie wzrasta
kultura pracy. Oczywiście wyposażono go także w bezpośredni wtrysk paliwa FSI,
co poprawia osiągi przy zmniejszonym zużyciu paliwa. Już tradycyjnie
najmocniejsze Audi jest napędzane na cztery koła za pośrednictwem systemu
Quattro. W tym modelu zrezygnowano ze stosowania zawieszenia Megnetic Ride.
Zamiast niego zamontowano amortyzatory olejowe, połączone ze sobą wężykami. Taki
system wyrównuje obciążenie poszczególnych amortyzatorów eliminując przechyły.
Dodatkowo zawieszenie posiada trzy ustawienia tłumienia.
Połączenie niesamowitej mocy z zaawansowanym zawieszeniem zapewnia niesamowite
osiągi. Rodzinne kombi startuje do setki w 4,6 sekundy pozostawiając w tyle
choćby Porsche 911 Carrera S. Niestety prędkość ograniczono do 250 km/h, ciekawe
do ilu da się go rozpędzić po zdjęciu blokady.
Najpoważniejszym rywalem RS6 Avant będzie oczywiście BMW M5 Touring, jednak Audi
przewyższa go zarówno stylem jak i osiągami. Zatem jeśli jesteś ojcem rodziny i
potrzebujesz pakownego auta i jednocześnie lubisz przycisnąć i obserwować
zażenowanie na twarzach kierowców sportowych wózków - RS6 jest dla Ciebie. Jeśli
nie potrzebujesz tak dużego kufra - poczekaj na wersje sedan. RS6 z pewnością
będzie rzadkim okazem, bo większość rządnych prędkości zadowoli się mniej
extremalnym S6.
UKŁAD NAPĘDOWY
Silnik spalinowy - V10 (Twin Turbo)
Położenie - przód
Pojemność - 4991 cm³
Moc - 580 KM
Moment obrotowy - 650 Nm
Napęd - 4 koła
Skrzynia biegów - auto / 6
WYMIARY
Masa - 2025 kg
Długość - 4928 mm
Szerokość - 1889 mm
Wysokość - 1460 mm
Rozstaw osi - 2846 mm
Rozstaw kół (przód/tył) - 1614 mm/1637 mm
Opony przód - 275/40 R 19
Opony tył - 275/35 R 20
OSIĄGI
0-100 km/h - 4.6 s
Prędkość maksymalna - 250 km/h