Mercedes-Benz SL 63 AMG Edition IWC (R230) `2008 - СпортРодстер (Германия) 2001 | |
|
ТЕСТ-DRIVE`S
AutoGEN.pl - Przemysław Rosołowski - 09.05.2008
Mercedes w 2004 roku podjął współpracę ze
szwajcarskim IWC Schaffhausen, jedym z najstarszych (istniejącym od 1868 roku) i
najbardziej renomowanych producentów zegarków na świecie. Już w tym samym
sezonie wydano na świat pierwszy owoc spółki - model CLS55 AMG IWC Engineer. Na
początku maja 2008 para AMG Performance Studio i IWC dla wszystkich osób, z
których ust przy okazji prezentacji zrestylizowanej serii SL nie wydobył się jęk
zawodu lub pomruk niezadowolenia przygotowała coś specjalnego - model SL 63 AMG
Edition IWC.
W wyniku face-lifftingu największego po SLR roadstera Mercedesa przemodelowano
cały przód: w miejsce podwójnych owalnych reflektorów styliści ze Stuttgartu
wrzucili połączenie kształtów rombu z krzywymi kropli wody, znajdziemy tu
całkowicie nowy pas zderzaka oraz grill z pojedynczą, poziomą listwą, na której
środku umieszczono firmową, trójramienną gwiazdę. Idąc dalej tropem zmian
natkniemy się na nowe "skrzela" z pojedynczymi, poziomymi żeberkami,
zretuszowane lusterka boczne z diodami LED, nowe felgi i tylko nieznanie
zmieniony tylny zderzak. Reszta pozostała po staremu. W SL od AMG powiększono
jeszcze przednie wloty powietrza, inaczej wykończono boczne "skrzela",
podkreślono obecność dyfuzora i założono na klapie bagażnika niewielki spoiler.
W zwykłym SL 63 AMG za dopłatą dostaniemy dodatkowe panele nadwozia w ramach
pakietu AMG Carbon wykonane z włókien węglowych o matowej powierzchni oraz
wyczynowy zestaw AMG Performance Package. W przypadku Edition IWC oba zestawy
otrzymujemy w standardzie. Paczka wyczynowych modyfikacji obejmuje między innymi
ceramiczne hamulce z przodu, wielodyskowy mechanizm różnicowy z 40-procentowym
stopniem zblokowania (normalnie 30%), podrasowane zawieszenie i sportową
kierownicę o zmniejszonej średnicy i ściętym dole, przy której zamontowano
aluminiowe łopatki 7-stopniowej skrzyni biegów.
Z zewnątrz Edition IWC wyróżnia się zupełnie nowym, śnieżnobiałym lakierem,
który w przyszłości dostępny będzie także dla pozostałych modeli. W kabinie
pasażerskiej znalazło się więcej karbonu oraz skóra Tabago Brown, którą obszyto
między innymi sportowe fotele z pamięcią pozycji i ogrzewaniem. Dla podkreślenia
wyjątkowości pojazdu na centralnej konsoli znalazło się logo IWC.
Każdy właściciel edycji specjalnej otrzyma ręczny zegarek IWC o nawie Grosser
Ingenieur ("wspaniały inżynier") zgrany kolorystycznie z samochodem. Chronometr
zamknięto w obudowie z nierdzewnej stali o średnicy 45,5 milimetrów a jej spód
wykonano z szafirowego szkła tak, aby w każdej chwili można było przyjrzeć się
pracy mechanizmów odmierzających czas, w tym sprężynowemu systemowi Pellaton.
Pod maską SL 63 AMG pracuje silnik V8 o mocy 525 KM, która poprzez zupełnie nową
skrzynię biegów AMG SpeedShift MCT z mokrym sprzęgłem (jego elementy cierne
zanurzone są w kąpieli olejowej) i mechanizm różnicowy ląduje na tylnej osi.
Sprint do setki (przy okazji którego skorzystać można z systemu szybkiego startu
- Race Start) trwa 4,6 sekundy a poprzeczkę prędkości maksymalnej podniesiono z
250 km/h podniesiono w Edition IWC aż do 300 km/h, przy których ingeruje
elektronika.
Zapisy na SL 63 AMG Edition IWC ruszają już jesienią a pierwsze egzemplarze
trafią do klientów w listopadzie. Produkcja będzie limitowana do 200 sztuk.
UKŁAD NAPĘDOWY
Silnik spalinowy - V8
Położenie - przód
Pojemność - 6208 cm³
Moc - 525 KM
Moment obrotowy - 630 Nm
Napęd - tył
Skrzynia biegów - auto / 7
WYMIARY
Masa - brak danych
Długość - 4605 mm
Szerokość - 1816 mm
Wysokość - 1298 mm
Rozstaw osi - 2560 mm
Rozstaw kół (przód/tył) - 1569 mm/1554 mm
Opony przód - 255/35 R 19
Opony tył - 285/30 R 19
Zbiornik paliwa - 80 l
OSIĄGI
0-100 km/h - 4.6 s
Prędkość maksymalna - 300 km/h