Acura NSX Concept `2012 - Спортивный автомобиль (США) 2012 | |
|
ТЕСТ-DRIVE`S
AutoGEN.pl - Przemysław Rosołowski - 22.01.2012
Miłośnicy japońskich technologii na czterech
kołach prawie cały rok 2008 czekali na zapowiedź następcy NSX, której produkcję
zakończono trzy lata wcześniej. Choć po ulicach jeździły już zamaskowane
prototypy nie doczekali się. Niesprzyjające globalne warunki ekonomiczne
sprawiły, iż projekt sportowego coupe, które miało napędzać przeszło 550-konne
V10 jeszcze przed końcem roku anulowano. Na kolejne ruchy w interesie trzeba
było czekać kolejne dwa lata, kiedy to pojawiły się doniesienia o nowym pomyśle
i środkach na auto, które miałoby nieco zejść z tonu i być zasilane na wzór
przodka silnikiem V6. W lutym 2011 roku prezydent Hondy potwierdził, że prace
nad następcą NSX zostały wznowione. Na efekty trzeba było czekać już tylko
niespełna rok. Słowa przeobraziły się w czyn na North American International
Auto Show w Detroit pod postacią konceptu marki Acura.
Już na pierwszy rzut oka widać, iż nowy pomysł na NSX jest nieco inny, niż
niedoszły, starszy o cztery lata projekt i zamiast w modele gabarytów Lexusa LFA
i Nissana GT-R celuje w coś o proporcjach Audi R8 i Porsche 911 z silnikiem
umieszczonym centralnie, a nie z przodu. Dynamiczną sylwetkę coupe, dzięki
lakierowi sprawiającą wrażenie wyciętej ze sztabki srebra, nakreślono ostrymi
cięciami i ozdobiono światłami w technologii LED. Projekt stanowił bezpośrednie
rozwinięcie pomysłów z tajemniczego roadstera Acury, który kilka miesięcy
wcześniej wypatrzono na planie filmu "The Avengers". Wymiarami coupe prawie nie
odbiega od pierwszej NSX, która ukazała się w 1990 roku - jest szersze o 75
milimetrów, niższe o 10 milimetrów i krótsze o 5 milimetrów, a jego rozstaw osi
jest o 45 milimetrów dłuższy. Nowa NSX na czas prezentacji nie miała jeszcze
zaprojektowanego wnętrza, a w środku znalazł się jedynie zarys deski
rozdzielczej i kierownicy.
W zupełnie nowej NSX Japończycy zamierzają wykorzystać kilka debiutujących
technologii, którym przewodniczyć będzie hybrydowy układ napędowy Sport Hybrid
Super Handling All Wheel Drive (SH-AWD). Jego praca będzie oparta na jednostce
spalinowej, dwóch silnikach elektrycznych przy przedniej osi oraz układzie
dynamicznego rozdziału momentu obrotowego, który będzie miał decydujące znacznie
w przypadku szybkiego pokonywania zakrętów. Za plecami kierowcy i pasażera
znajdzie się benzynowe V6 nowej generacji z bezpośrednim wtryskiem paliwa,
nieodłącznym VTEC (zmienne fazy rozrządu) i skrzynią biegów z podwójnym
sprzęgłem. W przekładnię zostanie dodatkowo wbudowany silnik elektryczny, który
ma służyć zmniejszeniu zużycia paliwa i poprawieniu przyspieszeń.
Japończycy nie wspominają niestety nic o parametrach modelu, deklarując jedynie,
iż wzorem oryginału pojazd nie będzie przesadnie wyżyłowany, a jego siła będzie
leżała w technologii i naciskowi na jak najlepszy stosunek mocy do masy (auto ma
być budowane z lekkich stopów metali i materiałów kompozytowych). Nieoficjalnie
mówi się, że maszyna kuta na cztery kopyta będzie dysponowała mocą co najmniej
400 koni mechanicznych, która wystarczy na rozpędzenie się do 100 km/h w czasie
niespełna pięciu sekund.
Odpowiedzialność za doprowadzenie NSX do produkcji seryjnej będzie spoczywała na
zespole z placówki Honda R&D Americas, którą otworzono w 1985 roku i która od
tego czasu opracowała 24 modele. W przeciwieństwie do oryginalnej NSX, którą w
latach 1990-2005 produkowano w fabrykach w Japonii, nowa NSX będzie nie tylko
rozwijana, ale również budowana w stanie Ohio. Honda ma tutaj dwie fabryki o
zdolności składania 680 tysięcy samochodów osobowych rocznie, swoją największą
fabrykę silników i zakład produkujący automatyczne skrzynie biegów, a USA to
największy rynek zbytu dla NSX. Ukończenie modelu ma zająć maksymalnie trzy lata,
co oznacza jego wejście na rynek najpóźniej w 2015 roku.
UKŁAD NAPĘDOWY
Silnik spalinowy - V6
Położenie - centralne
Pojemność - brak danych
Moc - brak danych
Moment obrotowy - brak danych
Silnik elektryczny - 2 silniki
Położenie - przód przy kołach
Moc - brak danych
Moment obrotowy - brak danych
Napęd - 4 koła
WYMIARY
Masa - brak danych
Długość - 4330 mm
Szerokość - 1895 mm
Wysokość - 1160 mm
Rozstaw osi - 2575 mm
Opony przód - 255/35 R19
Opony tył - 275/30 R20
OSIĄGI
0-100 km/h - brak danych
Prędkość maksymalna - brak danych